PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sprzedawcy prądu i gazu pod specjalnym nadzorem. Klienci żalą się na obsługę

Do Urzędu Regulacji Energetyki w ostatnim czasie wpływają liczne skargi i zażalenia dotyczące problemów ze standardami jakościowymi obsługi odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych.

  • Autor:PAP
  • 23 lut 2016 19:56
Sprzedawcy prądu i gazu pod specjalnym nadzorem. Klienci żalą się na obsługę
Do URE wpływają liczne skargi dotyczące m.in. jakości obsługi odbiorców energii elektrycznej. (Fot. PTWP/Andrzej Wawok)
REKLAMA

URE poinformował, że największa ilość skarg odbiorców zgłaszanych do urzędu dotyczy działalności firm Energa Obrót, Polska Energetyka PRO ,Energetyczne Centrum ,Multimedia Polska Energia, Tauron Sprzedaż i PGNiG Obrót Detaliczny. Pierwsze cztery firmy zostały wezwane przez URE do złożenia wyjaśnień.

Na co skarżą się klienci?

URE podał, że odbiorcy kontaktujący się z urzędem poruszają m.in. kwestie braku rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę, podszywania się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu ,wywierania przymusu w celu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazyjne.

Do URE zgłaszane są także skargi dotyczące m.in. opóźnień związanych z regularnym wystawianiem faktur, co skutkuje kumulacją należności za sprzedaż energii za dłuższy okres. W efekcie wśród odbiorców pojawiają się obawy o wstrzymanie dostaw energii z powodu nieuregulowanego rachunku lub niemożności jednorazowego zapłacenia zbyt wysokiej kwoty za zbyt długi okres.

Każdy może zgłosić zastrzeżenia

W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez odbiorców oraz w celu ewentualnego podjęcia, w ramach przysługujących kompetencji, dalszych działań, Prezes URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczne badanie/monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od odbiorców.

W tym celu został stworzony formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie internetowej URE, za pośrednictwem którego odbiorcy mogą informować o nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgłoszonych przez odbiorców stanie się podstawą do dalszej współpracy z innymi organami odpowiedzialnymi w tym zakresie, a także z firmami energetycznymi oraz organizacjami branżowymi, celu usunięcia powtarzających się nieprawidłowości. Zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sprzedawcy prądu i gazu pod specjalnym nadzorem. Klienci żalą się na obsługę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.