PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Skandal w Chinach. Gigant e-commerce symbolem nadużyć wobec kobiet

Alibaba Group Holding Limited - prowadzące główną platformę e-commerce w Chinach jedno z największych przedsiębiorstw świata - zwolniło 10 pracowników za upublicznianie na wewnętrznym forum relacji pracownicy oskarżającej o gwałt swojego menedżera. Według osób z otoczenia firmy gigant handlu elektronicznego dąży do rozwiązania sprawy. Podjął też działania mające na celu rozwiązywanie przyszłych sporów w firmie.

  • AKC
  • 30 sie 2021 15:51
Skandal w Chinach. Gigant e-commerce symbolem nadużyć wobec kobiet
Alibaba to jedno z największych przedsiębiorstw na świecie i właściciel popularnej platformy e-handlu Aliexpress (fot. Flickr)
REKLAMA
  • Autorką relacji opublikowanej na wewnętrznym forum Alibaby jest kobieta o imieniu Zhou. 
  • Po ujawnieniu udostępnionych przez nią treści konto poszkodowanej stało się wiralem i uczyniło z chińskiej firmy symbol nadużyć uważanych za powszechne w całym chińskim biznesie i firmach technologicznych.
  • Alibaba zwolniła oskarżonego menedżera i przyjęła rezygnacje dwóch członków zarządu po tym, jak sprawa wywołała debatę na temat seksizmu w kręgach korporacyjnych.

Łącznie Alibaba zwolnił 10 pracowników - m.in. za udostępnianie zrzutów ekranu postu kobiety w domenie publicznej po usunięciu znaków wodnych. Kolejne trzy otrzymały naganę za niestosowne komentarze na forum publicznym, dodały.

Jak wyjaśnia Aljazeera, w przypadku zwolnionych osób firma nie miała innego wyboru, ponieważ naruszyli oni bardzo surową politykę przeciwko ujawnianiu treści zawartych na forach pracowniczych.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wewnętrzna platforma - która jest otwarta dla 250 tys. pracowników Alibaby, jak również wielu osób z giganta fintech Ant Group Co. - jest uważana za niedostępną. W przeszłości firma zwalniała już pracowników za wyciek informacji z forum. 

"Incydent w Alibabie w tym miesiącu potwierdził, że chińskie kobiety są pomijane, uprzedmiotowione lub zmuszane do udziału w zdominowanych przez mężczyzn rytuałach, takich jak picie z klientami, a następnie ignorowane, gdy zgłaszają nadużycia. Zbiega się to w czasie z intensywną kontrolą rządową nad różnymi kwestiami, od wyzysku i monopolistycznych zachowań po wykorzystywanie nisko opłacanych pracowników" - komentuje Aljazeera.

Czytaj też: Padły oskarżenia o znęcanie i molestowanie. Trener wszystkiemu zaprzecza

Poszkodowana kobieta wyjaśniła, że upubliczniła swoje wewnętrzne konto po tym, jak jej skarga złożona u bezpośrednich przełożonych i w dziale kadr przez kolejne dwa tygodnie pozostawała bez reakcji. Kulminacją był protest podczas kolacji w jednej z kawiarni pracowniczych Alibaby.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Skandal w Chinach. Gigant e-commerce symbolem nadużyć wobec kobiet

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.