PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rzeczoznawcy majątkowi żegnają się z pieczątkami

Zniesienie obowiązku stosowania pieczęci przez rzeczoznawców majątkowych przewiduje przyjęta przez rząd nowelizacja rozporządzenia w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego. To kolejny element zmian w kilkunastu aktach prawnych podjętych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju w ramach odbiurokratyzowania procedur.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rzeczoznawcy majątkowi żegnają się z pieczątkami

  • Obowiązek stosowania pieczątki zniknie. Operat szacunkowy będzie podpisany prosto i szybko użycia pieczęci.
  • Nowe przepisy ułatwią więc pracę rzeczoznawcom majątkowym i usprawnią proces sporządzania opinii o wartości nieruchomości.
  • Rzeczoznawcy majątkowi zaoszczędzą również czas oraz pieniądze związane z wyrobieniem i zmianami treści pieczęci.

- Przejrzeliśmy i wyeliminowaliśmy wymóg pieczątek w każdym z tych miejsc, w którym nie jest to niezbędne. To uprości i ułatwi życie przedsiębiorcom i obywatelom załatwiającym sprawy urzędowe. Operat szacunkowy trafi do zamawiających szybciej, jeśli nie będzie musiał być ostemplowany. Te drobne zmiany są potrzebne i korzystne dla obywateli – mówi minister Jerzy Kwieciński.

- Pozostawiamy rzeczoznawcom majątkowym wybór. W zależności od tego, co będzie dla nich wygodniejsze, będą mogli użyć pieczątki albo w inny sposób zamieścić dane ich identyfikujące - informuje Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Korzyści z nowych rozwiązań odczują również odbiorcy sporządzanych wycen. Dzięki wprowadzeniu obowiązku podawania w operatach szacunkowych imienia i nazwiska rzeczoznawcy majątkowego oraz numeru posiadanych uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, odbiorcy wycen będą mogli łatwo zweryfikować, czy dokument został sporządzony przez osobę do tego uprawnioną.

Nowe rozwiązania wejdą w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Upraszczane są też inne przepisy. Kilka dni temu minister podpisał również nowelizację rozporządzenia w sprawie nadawania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości. Zmiany obejmą organizatorów praktyki zawodowej oraz prowadzących praktyki zawodowe dla kandydatów na rzeczoznawców majątkowych. Podmioty te już wkrótce także nie będą musiały posługiwać się pieczątką.

Nowe przepisy ułatwią działalność organizatorów praktyki zawodowej przez szybsze wydawanie dziennika praktyki zawodowej (przykładowo nadruk komputerowy oznaczenia organizatora praktyki pozwoli na szybsze drukowanie dzienników). Zmiany wejdą w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Przypomnijmy, w czerwcu 2018 r. rząd przyjął „Informację dotycząca deregulacji obowiązku stosowania pieczęci/pieczątek przez obywateli i przedsiębiorców”. Ministrowie zostali zobowiązani do podjęcia działań zmierzających do zmiany pozostających w zakresie ich właściwości aktów prawnych przewidujących obowiązek stosowania pieczęci lub pieczątek dla uproszczenia procedur.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.