PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Toolex 2022

Toolex 2022

Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE
  • Nowy Przemysł
  • Tech & Job
  • Oil Expo
TERAZ TRANSMITUJEMY

Edukacja. Kompetencje przyszłości

Pracownicy wciąż skarżą się na to samo. Nie zmieniło się to od lat

  • KDS
  • 15 sie 2022 0:01

Pracownicy coraz rzadziej zgłaszają swoje problemy do PIP. W ubiegłym roku do Inspekcji wpłynęło 45 200 skarg. To o 9 500 mniej niż w 2019 roku.

Pracownicy wciąż skarżą się na to samo. Nie zmieniło się to od lat
W ubiegłym roku do urzędu wpłynęło 45,2 tys. skarg, w których skarżący wskazali ponad 82,6 tys. problemów (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Państwowa Inspekcja Pracy opublikowała sprawozdanie ze swojej działalności w 2021 roku.
  • W ubiegłym roku do urzędu wpłynęło 45,2 tys. skarg, w których skarżący wskazali na ponad 82,6 tys. spraw.
  • Najczęściej zgłaszane problemy to brak wypłaty wynagrodzenia lub wypłacanie jej w niepełnej kwocie lub po terminie.

Z danych PIP wynika, że pracownicy coraz rzadziej zgłaszają problemy w miejscu pracy. W 2019 roku do inspekcji wpłynęło 54 720 skarg, rok później było to już  49 615. W 2021 roku wynik był rekordowo niski. Do PIP wpłynęło 45 200 skarg od pracowników i byłych pracowników. 

Zmniejsza się też liczba problemów, o jakich mówią skarżący. W 2019 wskazali oni w sumie na 99 486 problemów do rozwiązania. W 2020 było to 87 290. W ubiegłym roku skarżący zgłosili już tylko 82 645 problemów do skontrolowania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Grafika: sprawozdanie PIP
Grafika: sprawozdanie PIP

PIP zauważa, że w ostatnich latach zdecydowanie wzrósł odsetek pracowników zgłaszających skargi (z 26,2 proc. w 2019 r. do 38,6 proc. w 2021 r.), natomiast zmniejszył się odsetek byłych pracowników (z 33,1 proc. w 2019 r. do 21,9 proc. w 2021 r.).

Inspekcja podkreśla, że w ubiegłym roku, w porównaniu z poprzednim rokiem, wzrosła liczba skarg uznanych za zasadne. Było to 32,7 proc., gdzie rok wcześniej zasadnych było jedynie 25,8 proc. zgłoszonych do PIP skarg. 

Pieniądze - problem numer jeden

Ze sprawozdania PIP wynika, że w 2021 r. - podobnie jak w latach ubiegłych - najwięcej zagadnień poruszanych w skargach dotyczyło wypłaty wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą (28,8 tys.), jakie mieli otrzymywać pracownicy.

W tym zakresie najczęściej była mowa o niewypłacaniu lub nieterminowym wypłacaniu wynagrodzenia i zaniżaniu jego wysokości (41,2 proc. zasadnych) oraz o niewypłacaniu lub obniżaniu wynagrodzenia za pracę lub dodatku do wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych (31,7 proc. zasadnych).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownicy wciąż skarżą się na to samo. Nie zmieniło się to od lat

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA