PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownicy Starbucks przeszli "antyrasistowskie szkolenie"

Sieć Starbucks przeprowadził w swoich kawiarniach "antyrasistowskie szkolenie" pracowników. Przeszkolenie było reakcją władz firmy na rasistowski incydent w kawiarni w Filadelfii z kwietnia, kiedy biały kierownik lokalu odmówił dwóm Afroamerykanom skorzystania z toalety kawiarni, ponieważ niczego nie zamówili.

  • Autor:PAP/AT
  • 30 maj 2018 10:26
Pracownicy Starbucks przeszli "antyrasistowskie szkolenie"
Przeszkolenie pracowników sieci Starbucks było reakcją władz firmy na rasistowski incydent w jednej z kawiarni (fot.pixabay)
REKLAMA
  • Sieć Starbucks zamknęła we wtorek (29 maja) na trzy godziny swoje kawiarnie w USA, by przeprowadzić "antyrasistowskie szkolenie" pracowników.
  • Instruktaż 175 tys. pracowników, z powodu zamknięcia ponad 8 tys. kafejek, kosztowało sieć Starbucks 12 mln dolarów.
  • "Antyrasistowskie szkolenie" wszystkich 175 tys. pracowników Starbucksa w USA jest pierwszym krokiem w celu odzyskania klientów i poprawy reputacji sieci, która nazywa siebie "trzecim miejscem", po domu i biurze, w którym Amerykanie spędzają większość swojego czasu.

Przeszkolenie było reakcją władz firmy na rasistowski incydent w kawiarni w Filadelfii z kwietnia, kiedy biały kierownik lokalu odmówił dwóm Afroamerykanom skorzystania z toalety kawiarni, ponieważ niczego nie zamówili.

Wówczas czarnoskórzy mężczyźni demonstracyjnie usiedli przy stoliku i czekali, niczego nie zamawiając.

W rezultacie kierownik Starbucksa - zgodnie z regulaminem - poprosił ich o opuszczenie lokalu, a kiedy odmówili, wezwał policję. Przybyło ośmiu funkcjonariuszy filadelfijskiej policji, którzy założyli Afroamerykanom kajdanki i wyprowadzili z lokalu.

Mężczyźni, Rashon Nelson i Donte Robinson, którzy nazywają siebie "młodymi biznesmenami", wyjaśnili policji, że czekali w kawiarni na spotkanie z potencjalnym partnerem w interesach. Po złożeniu wyjaśnień zostali zwolnieni przez policję.

Dzięki mediom społecznościowym incydent stał się głośny w całej Ameryce, w wyniku czego afroamerykańscy działacze zaczęli oskarżać personel Starbucksa i policję o stosowanie "rasowego profilowania" (ang. racial profiling) wobec Afroamerykanów oraz wyzwali do bojkotu sieci kawiarni.

Kevin Johnson, dyrektor wykonawczy Strabucksa mającego siedzibę w znanym jako "bardzo lewicowe" mieście Seattle w stanie Waszyngton, przeprosił publicznie obu "młodych biznesmenów" i nazwał incydent w Filadelfii "godnym nagany".

Na początku maja Nelson i Robinson zawarli pozasądowe porozumienie z Starbucksem i władzami miejskimi. Na mocy ugody Nelson i Robinson w zamian za rezygnację z dalszych kroków sądowych otrzymali po jednym "honorowym" dolarze oraz obietnicę pomocy w ukończeniu studiów biznesowych i uzyskaniu dyplomu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownicy Starbucks przeszli "antyrasistowskie szkolenie"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.