Pracownicy handlu będą odpoczywać dwie niedziele w miesiącu?

Nowoczesna chce umożliwić sklepom prowadzenie działalności we wszystkie dni tygodnia przy jednoczesnym umożliwieniu pracownikom wypoczynku w przynajmniej dwie niedziele miesiąca.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy handlu będą odpoczywać dwie niedziele w miesiącu?

Grupa posłów Nowoczesnej wniosła do Sejmu poselski projekt ustawy o zasadach wykonywania pracy w placówkach handlowych. Dotyczy on umożliwienia placówkom handlowym prowadzenie działalności handlowej we wszystkie dni tygodnia przy jednoczesnym zobowiązaniu ich do zapewnienia pracownikom możliwości wypoczynku w przynajmniej dwie niedziele miesiąca.

20 lutego projekt został skierowany do opinii BL i BAS. Dwa dni później skierowano projekt do konsultacji środowiska biznesowego i handlowego (BCC, FK, FZZ, Lewiatan, KIG, KRBR, KRRP, NRA, NBP, NSZZ"S", OPZZ, PIP, PRP, PG, RDS, RKRzK, RMiŚP, SN, SKP, ZPP i ZRP).

Jak czytamy w projekcie, "pracownik pracujący w niedziele w placówce handlowej powinien korzystać co najmniej dwa razy na 4 tygodnie z niedzieli wolnej od pracy. Kto wbrew obowiązkowi nie udziela przysługującej pracownikowi niedzieli wolnej od pracy podlega karze grzywny w wysokości od 1 tys. do 30 tys. zł".

Więcej szczegółów na temat ustawy znajdziesz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.