PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca dziennikarza, przepisy: Jakie są zasady pracy mediów w Sejmie?

• Wracają stare zasady pracy dziennikarzy w Sejmie.
• Kancelaria Sejmu przypomina przepisy regulujące zasady pracy mediów.

  • Autor: AT/PAP
  • 25 sty 2017 9:28
Praca dziennikarza, przepisy: Jakie są zasady pracy mediów w Sejmie?
Dziennikarze i pracownicy obsługi technicznej mają w Sejmie obowiązek noszenia przepustki w widocznym miejscu (fot.Kancelaria Sejmu/twitter.com)
REKLAMA


W związku z powrotem do dotychczasowych zasada pracy dziennikarzy w budynkach parlamentu na stronie internetowej Sejmu pojawił się komunikat Biura Prasowego, przypominający przepisy regulujące zasady pracy i przebywania przedstawicieli mediów na terenie Sejmu.

Przepisy te - zaznaczono - zawarte są w Zarządzeniu nr 1 marszałka Sejmu z 9 stycznia 2008 r. w sprawie wstępu i wjazdu do budynków i na teren pozostający w zarządzie Kancelarii Sejmu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Przypominamy, że dziennikarze i pracownicy obsługi technicznej mają obowiązek noszenia w widocznym miejscu przepustki. Nie należy jej udostępniać innym osobom, a naruszenie tego obowiązku może wiązać się z unieważnieniem dokumentu i koniecznością opuszczenia budynku. Przepustkę należy okazać bez wezwania podczas wchodzenia do budynku. Strażnik może poprosić także o okazanie dokumentu tożsamości ze zdjęciem" - podała Kancelaria Sejmu.

Zgodnie z nim "dziennikarze posiadający przepustkę dziennikarską mają prawo do swobodnego poruszania się po budynkach parlamentu".

"Jednocześnie przypominamy, że szczególne zasady dotyczą: Sali Posiedzeń, kuluarów, galerii oraz Domu Poselskiego. Przepustki dziennikarskie nie uprawniają do wstępu do Sali Posiedzeń i w kuluary. Obrady Sejmu dziennikarze mogą obserwować i rejestrować z loży prasowej (w ramach dostępnych miejsc) znajdującej się na galerii. Prosimy o niekorzystanie z lamp błyskowych oraz o zachowanie ciszy i powagi" - poinformowała.

Czytaj też: Dziennikarze znów w Sejmie

Przypomniano w nim również, że "konferencje prasowe, briefingi, fotografowanie i filmowanie odbywają się co do zasady: na I piętrze (tzw. stolik dziennikarski) w budynku C-D; na parterze hallu głównego przy wejściu CI w budynku C-D; w Centrum Medialnym (sale 01 i 02 budynek F); na parterze przed Salą Kolumnową w budynku C-D. Fotografowanie, filmowanie i przeprowadzanie wywiadów: w Domu Poselskim, w czytelni Biblioteki Sejmowej oraz w restauracjach i innych punktach gastronomicznych, jest możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Marszałka Sejmu lub Marszałka Senatu".

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca dziennikarza, przepisy: Jakie są zasady pracy mediów w Sejmie?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.