×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Konfederacja Lewiatan: Unijne przepisy uderzą w polskie firmy transportowe

  • Justyna Koc
    jk
  • 4 gru 2018 13:20

Rada UE większością głosów przyjęła przepisy dotyczące sektora transportu drogowego. Zdaniem związku pracodawców „Transport Logistyka Polska", członka Konfederacji Lewiatan, nowe regulacje negatywnie odbiją się na działalności polskich firm transportowych, ale także są niekorzystne dla europejskiej gospodarki i unijnych konsumentów.

Konfederacja Lewiatan: Unijne przepisy uderzą w polskie firmy transportowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Jak podkreślają polscy przedsiębiorcy, Polska przegrała batalię o warunki międzynarodowego transportu drogowego.
  • Zdaniem Konfederacji Lewiatan, przepisy są niekorzystne dla przedsiębiorstw z państw peryferyjnych UE, w tym Polski. 
  • Według nowych przepisów pojazdy wykonujące przewozy międzynarodowe m.in. będą musiały być wyposażone w drugą generację inteligentnego tachografu przed końcem 2024 r.

Unijni ministrowie transportu spotkali się w poniedziałek (3 grudnia 2018 r.) w Brukseli, aby przyjąć stanowisko w sprawie projektu przepisów dotyczących sektora transportu drogowego. Polscy przedsiębiorcy krytykują przyjęte przepisy.

- Prawdziwe intencje państw popierających rozwiązania przyjęte przez Radę ujawnił w emocjonalnym końcowym wystąpieniu niemiecki minister, który skarżył się, że w jego przygranicznym rodzinnym regionie na 20 ciężarówek aż 18 jest z zagraniczną rejestracją. Czy ma to związek z ochroną socjalną pracowników, czy raczej z ochroną własnego rynku? - pyta Maciej Wroński, prezes związku pracodawców „Transport Logistyka Polska".

- Tym razem zwyciężył relatywizm dużych państw, które bronią wspólny rynek i swobody unijne, gdy działają na ich korzyść. Jeśli mają na tym zyskać inne, słabsze państwa to podejmują takie inicjatywy jak właśnie Pakiet Mobilności - dodaje Wroński.

Pojazdy wykonujące przewozy międzynarodowe będą musiały wracać co 4 tygodnie do bazy eksploatacyjnej przewoźnika w państwie, w którym ma on siedzibę. (Fot. Shutterstock)
Pojazdy wykonujące przewozy międzynarodowe będą musiały wracać co 4 tygodnie do bazy eksploatacyjnej przewoźnika w państwie, w którym ma on siedzibę. (Fot. Shutterstock)

Nowe przepisy

Według nowych przepisów pojazdy wykonujące przewozy międzynarodowe będą musiały być wyposażone w drugą generację inteligentnego tachografu przed końcem 2024 r. Te urządzenia mają automatycznie rejestrować miejsce i czas przekroczenia granic państwowych oraz lokalizować czynności ładowania i rozładowywania.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Konfederacja Lewiatan: Unijne przepisy uderzą w polskie firmy transportowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA