PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Państwowa Inspekcja Pracy skontrolowała spółkę Bezpieczny List

• Niewypłacenie dodatków za pracę w nocy, nadgodziny oraz ekwiwalentów za niewykorzystany urlop - takie m.in. nieprawidłowości w spółce Bezpieczny List wykazała kontrola Państwowej Inspekcji Pracy.
• W związku z kontrolą, PIP wydała 28 decyzji zobowiązujących pracodawcę do niezwłocznego wypłacenia 979 obecnym i byłym pracownikom wynagrodzenia i innych świadczeń na kwotę ponad 1 miliona 992 tysięcy złotych.

  • Autor: PAP/MIW
  • 9 lis 2016 17:17
Państwowa Inspekcja Pracy skontrolowała spółkę Bezpieczny List
Kontrola w spółce Bezpieczny List nie przyniosła zadowalających wyników. (fot. pixabay.com)
REKLAMA

PIP poinformowała w środę (9.11) o wynikach kontroli przeprowadzonej we wrześniu w Spółce Bezpieczny List. Wykazała ona m.in., że pracodawca nie wypłacił za lipiec 2016 r. dodatków za pracę w nocy i za nadgodziny. Ponadto, przedsiębiorca nie wypłacił odpraw emerytalnych i odpraw w związku z rozwiązaniem umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracownika.

Kontrola PIP wykazała również, że w spółce za lipiec 2016 r. nie wypłacono pracownikom regulaminowych premii, ekwiwalentów za niewykorzystany urlop wypoczynkowy oraz ekwiwalentów za pranie odzieży roboczej i za użytkowanie własnego obuwia. Sprawa dotyczy ok. 1000 pracowników.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

PIP poinformowała, że w spółce trwa kolejna kontrola, której celem jest sprawdzenie m.in. przestrzegania przepisów w zakresie wypłaty wynagrodzeń za sierpień i wrzesień 2016 r.

Inspekcja zwróciła uwagę, że podczas ostatniej kontroli inspektorzy skoncentrowali się na ustaleniu nieprawidłowości w kwestii wypłat wynagrodzeń tylko za lipiec 2016 roku, ponieważ nowy właściciel nie był przygotowany do okazania dokumentów płacowych za sierpień 2016 roku.

- Na dwukrotne żądania inspektora pracy udzielił jedynie wyjaśnień, iż nie jest w stanie przedłożyć listy płac za sierpień, ponieważ nie otrzymał pełnej dokumentacji od poprzedniego właściciela firmy, czyli In Post  - podkreśliła Państwowa Inspekcja Pracy.

W związku z kontrolą, PIP wydała 28 decyzji zobowiązujących pracodawcę do niezwłocznego wypłacenia 979 obecnym i byłym pracownikom wynagrodzenia i innych świadczeń na kwotę ponad 1 miliona 992 tysięcy złotych.

Ponadto, Inspekcja złożyła wniosek do prokuratury w Grodzisku Mazowieckim o możliwości podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Sprawa dotyczy złośliwego lub uporczywego naruszania prawa pracownika, za co grozi kara grzywny lub kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

PIP złożyła również wniosek do Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim o ukaranie przedsiębiorstwa w związku z nieodprowadzaniem przez pracodawcę składek na Fundusz Pracy za czerwiec i lipiec 2016 r.

Inspekcja zaznaczyła, że do połowy października do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Warszawie wystąpiło ok. 300 pracowników ze skargami indywidualnymi i zbiorowymi. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Państwowa Inspekcja Pracy skontrolowała spółkę Bezpieczny List

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • były 2016-11-24 14:58:01

    no i co ty na to złodzieju ??? będziesz oglądfał świat w kratkę , mam nadzieję !!! kradłeś tyle czasu , zapłacisz za to !!!

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.