PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Odbierasz prywatne paczki w miejscu pracy? Możesz mieć kłopoty

Pracodawcy zaczynają mieć dosyć szerzącej się prywaty w biurach. W okresie wyprzedaży pracownicy w godzinach pracy zasypywani są prywatnymi paczkami. Ale uwaga, gdy upomnienia nie pomogą, pracodawcy mogą sięgać po konkretne środki.

Odbierasz prywatne paczki w miejscu pracy? Możesz mieć kłopoty
W pracy spędzamy często większość dnia, nie mając możliwości odbioru przesyłek. Wiele osób idzie sobie na rękę i przesyłki zamawia do biura (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pracodawcy niechętnie, w rozmowie z PulsHR.pl, komentują sprawę zamawiania paczek do biur. Jeśli zdarza się to sporadycznie, najczęściej przymykają na to oko.
  • Mają jednak narzędzia, by przeciwdziałać szerzącemu się w biurach zjawisku. Przyjmowanie paczek może zostać uznane za zaniedbywanie obowiązków służbowych.
  • Zakaz odbierania prywatnych paczek może być ogłoszony stosownymi komunikatami i ujęty w regulaminie.

W pracy spędzamy często większość dnia, nie mając możliwości odbioru przesyłek. Wiele osób idzie sobie na rękę i przesyłki zamawia do biura. Takie sytuacje wcale do rzadkości nie należą. - Regularnie bywam u pracowników w urzędzie skarbowym, na poczcie, w urzędzie miejskim czy starostwie. Nierzadko moja wizyta wzbudza duże emocje, przychodzą koleżanki z innych pokojów i oglądają łowy. Praca zostaje wstrzymana - mówi Piotr, od kilku lat pracujący jako kurier w jednej z podkarpackich miejscowości. 

W swojej pracy jeszcze nigdy nie spotkał się z sytuacją, że pracodawca zabronił mu wejścia do budynku, ale - jak twierdzi - są firmy, które ukróciły pracownikom przyjmowanie paczek w godzinach pracy. - Jedna z pań zatrudniona w prywatnej firmie powiedziała mi, że szef po fali upomnień kazał podpisać wszystkim pracownikom oświadczenie, że pod groźbą zwolnienia nie będą przyjmować paczek w biurze - opowiada.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Meble do... pracy

Pracodawcy niechętnie w rozmowie z PulsHR.pl komentują sprawę zamawiania paczek do biur. Jeśli zdarza się to sporadycznie, najczęściej przymykają na to oko. Działania podejmują dopiero wówczas, kiedy miarka się przebiera. Jeden z pracodawców wspomina, że zaczął działać, gdy pracownik zamówił do firmy meble i ułożył je w jednym z firmowych pomieszczeń.

- Przeprowadzał się do nowo kupionego mieszkania i zamawiał potrzebne rzeczy. A że kurierzy dowozili je w godzinach czasu jego pracy, to odbierał wszystko w biurze. Gdy pod firmę przyjechała ciężarówka z meblami i zaczęli wypakowywać rzeczy, uznałem, że to najwyższy czas na działania - opowiada, prosząc o zachowanie anonimowości.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Odbierasz prywatne paczki w miejscu pracy? Możesz mieć kłopoty

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Nikt 2019-12-18 11:16:21

    Jarać pety co 10 minut to można w pracy, ale paczki odebrać już nie....

  • Kasia 2019-07-04 11:36:37

    W mojej firmie nie ma problemu z nadużywaniem tego przywileju. Przecież odebranie paczki trwa dosłownie parę sekund, zwłaszcza gdy była już wcześniej opłacona ale zamawianie mebli?! W takim przypadku nie dziwie się, że pracodawca podjął takie a nie inne kroki..

  • ktos 2019-07-02 18:19:12

    a co powiecie na to jak dyrekcja odbiera prywatne paczki w miejscu pracy prezent dla mamusi na swieta itp. to moga a inni to juz nie chyba prawo jest jednakowe dla wszystkich?

  • gość33 2019-07-02 11:05:46

    Taki proceder często wymuszają sami kurierzy. Najrozsądniejsze wyjście to więcej całodobowych paczkomatów, także wielkogabarytowych oraz długo czynne czy czynne w dni wolne od pracy parcel shopy. Osobiście nigdy nie chciałam by kurier zostawiał moją paczkę sąsiadom czy aby ją dostarczał w godzinach pracy do miejsca pracy, a wielokrotnie byłam do tego nachalnie nagabywna na zasadzie "bo kurierowi tak wygodnie, bo wszyscy tak robią etc".

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA