PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Nowe przepisy uderzą w firmy. Koszty wzrosną nawet o 35 proc.

  • Autor: AT
  • 7 lip 2021 11:00

- Prace nad przepisami dotyczącymi zasad delegowania w transporcie międzynarodowym to z jednej strony dobra wiadomość, bo bez nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowcy firmy transportowe czekałby wzrost wydatków przeciętnie o 60 procent. Tyle że wzrost kosztów utrzymania kierowcy o około 35 procent to bardzo dużo dla rodzimych przewoźników - podkreśla Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, Grupa INELO.

Nowe przepisy uderzą w firmy. Koszty wzrosną nawet o 35 proc.
Ministerstwo Infrastruktury zamierza znowelizować polskie przepisy dotyczące zasad delegowania w transporcie międzynarodowym i wynagrodzenia dla kierowców (fot. freepik.com/aleksandarlittlewolf)
REKLAMA
  • Ministerstwo Infrastruktury zamierza znowelizować polskie przepisy dotyczące zasad delegowania w transporcie międzynarodowym i wynagrodzenia dla kierowców.
  • Jeśli resort wprowadzi zapowiadane zmiany, koszt utrzymania truckera wzrośnie średnio o około 35 procent.
  • Zmiana przepisów będzie oznaczała również zmianę dla kierowców. W przypadku urlopu dostaną pełną stawkę, całe 7 tys. zł, a teraz mogą liczyć tylko na podstawę.

W związku z zapisami unijnego pakietu mobilności, które wejdą w życie 2 lutego 2022 roku, Ministerstwo Infrastruktury zamierza znowelizować polskie przepisy dotyczące zasad delegowania w transporcie międzynarodowym i wynagrodzenia dla kierowców.

Zmiany dla kierowców

Opublikowany 31 lipca 2020 r. w Dzienniku Ustaw UE zbiór przepisów składający się na pakiet mobilności niesie również liczne zmiany w zasadach delegowania pracowników branży transportowej i ich pracy poza Polską. Dla przedsiębiorców transportowych oznaczają one w praktyce znaczące zwiększenie kosztów wynagrodzeń oraz narzucenie nowego modelu pracy poza krajem, niezależnie od konieczności rozliczenia pracownika - kierowcy międzynarodowego - z tytułu podróży służbowej krajowej i zagranicznej według polskich przepisów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Od 2 lutego 2022 r. sytuację prawną kierowców w transporcie międzynarodowym poza granicami kraju będą bowiem regulowały przepisy o delegowaniu pracowników w rozszerzonej, zmienionej formie. Zniknie rozliczenie według płac minimalnych na rzecz wynagrodzeń w pełnej wysokości. Wprowadzono także wyraźny zakaz rozliczania diet i ryczałtów z tytułu podróży służbowych oraz wszelkich innych kosztów w płacy zagranicznej za okres delegowania.

Nowe przepisy unijne zakładają, że kierowca polskiego przewoźnika wykonujący międzynarodowy transport drogowy ma zarabiać co najmniej tyle samo, co kierowca w danym kraju, w którym wykonuje pracę. W określonych rodzajach przewozów, jeśli np. wiezie towar w Niemczech, ma dostać taką samą stawkę jak pracownik niemieckiej firmy transportowej. Dla polskich przewoźników takie zmiany spowodują ogromny wzrost kosztów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Nowe przepisy uderzą w firmy. Koszty wzrosną nawet o 35 proc.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Arkady 2021-07-07 16:54:49

    I napisał to przedstawiciel firmy Inelo, którego oprogramowanie do rozliczania diet i delegacji, cena wzrosla z 15000zl do 48000zl ponad mam oferte na mailu, firma która nie ma wstydu z podnoszeniem cen. Konkurencja tachospeed to 11000zl

    • Andrzej 2022-03-02 13:41:08

      potwierdzam - Inelo kompletnie się odkleiło od rzeczywistości.

  • Michał 2021-07-07 11:51:29

    No cóż - tiry na tory... Sam kiedyś pracowałem w takim systemie, że delegacja i kilometry były sporą częścią mojej pensji. Szkoda, że Polska jak zwykle konkuruje tylko niskim kosztem pracy...

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA