Nierzetelność to bolączka polskich firm

Aż 80 proc. firm straciło pieniądze lub dobra, bo zanim podpisali kontrakty, skrupulatnie nie sprawdzili swoich kontrahentów, potem było już za późno. Jak sprawdzić czy dana spółka wywiązuje się ze swoich zobowiązań względem kontrahentów i pracowników?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nierzetelność to bolączka polskich firm

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

2 kwi 2014 13:23


Historia Pana Piotra z Wrocławia zaczyna się jak wiele innych, był pomysł na biznes, kredyt na maszyny i ekspresowe zakupy, bo trzeba uruchamiać firmę. Niestety szybko okazało się, że z przedsięwzięcia nic nie będzie, bo firma, która otrzymała zapłatę i miała dostarczyć sprzęt zbankrutowała i zamiast nowego biznesu była utrata pieniędzy i szans na stworzenie własnego interesu.

Czytaj też: Rzetelna Firma, Solidna Firma, Zaufana Firma - jak zapłaci, może być jaka tylko chce

Jak wynika ze statystyk nierzetelność to wciąż bolączka polskiej gospodarki. Aż 33 proc. uczestników badania przeprowadzonego przez Rzetelną Firmę przyznaje, że straciło w przeszłości ponad 20 tys. zł przez nieuczciwych kontrahentów. Mogli temu zapobiec, dokładnie sprawdzając i prześwietlając potencjalnego partnera biznesowego. Jest to możliwe dzięki całemu wachlarzowi możliwości, które dają nam instytucje gospodarcze.

Na początek jednak warto sprawdzić czy firma nie istnieje tylko na papierze. Choć może się to wydawać niewiarygodne wciąż jeszcze można znaleźć w Internecie przedsiębiorstwa, które tak naprawdę nie istnieją a służą jedynie naciąganiu naiwnych klientów. Zanim więc zdecydujemy się wpłacić pieniądze na konto osoby, która żąda od nas wpłaty zaliczki sprawdźmy czy jest ona zarejestrowana w Głównym Urzędzie Statystycznym i czy posiada NIP.

Osoby fizyczne, które chcą prowadzić działalność gospodarczą lub założyć spółkę cywilną, dokonują wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Pozostałe podmioty, jak spółki z o.o. lub fundacje, rejestruje się w Krajowym Rejestrze Sądowym. Na nasze żądanie firma zobowiązana jest okazać nam aktualny odpis. Aktualność tych dokumentów ma istotne znaczenie, gdyż dzięki temu upewniamy się, że firma nie zawiesiła działalności, lub nie została zlikwidowana. W interesie każdego uczciwego przedsiębiorcy leży uwiarygodnienie się, więc nie powinniśmy napotkać żadnych problemów, gdy będziemy chcieli zapoznać się z dokumentami rejestrowymi firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.