Niedziele bez handlu nie służą galeriom. Kolejna zamyka drzwi

Do grona galerii całkowicie zamkniętych w niedziele bez handlu dołączają kolejne. - Dziś znajdujemy potwierdzenie tego, że centrum handlowe bez silnego handlu „nie działa” - mówi prezeska Retail Institute, Anna Szmeja.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Niedziele bez handlu nie służą galeriom. Kolejna zamyka drzwi

PODZIEL SIĘ


Autor: Propertynews.pl

Property News

10 lip 2018 6:52


Za nami kolejna niedziela bez handlu. Skutki są widoczne w centrach handlowych.

- Po pierwszym okresie obserwowania tego jak się zachowają klienci, są zarządcy, którzy w uzgodnieniu z najemcami podjęli decyzje o całkowitym zamknięciu obiektów w niedziele niehandlowe. Bo jest to zwyczajnie nieopłacalne. Dziś znajdujemy potwierdzenie tego, że centrum handlowe bez silnego handlu „nie działa”. I oczywiście są od tej reguły zacne wyjątki, niemniej jednak na tych wyjątkach nie rekomendowałabym nikomu budowania strategii - mówi prezeska Retail Institute, Anna Szmeja.

W okresie od 1 stycznia do 20 maja 2018 roku odwiedzalność w ponad 120 centrach handlowych spadła o -2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Oznacza to, że centra odwiedziło ponad 3,14 miliona klientów mniej niż w ciągu pierwszych dwudziestu tygodni 2017 roku.

- Dziś najważniejszymi parametrami dla wszystkich są odwiedzalność oraz obroty - to na ich podstawie zarządy sieci handlowych będą podejmowały decyzje o dalszym rozwoju lub jego zahamowaniu, o zatrudnieniach lub zwolnieniach, o zwiększeniu lub ograniczeniu zamówień, które przecież w przypadku branż modowej trzeba przygotować z wielomiesięcznym wyprzedzeniem - mówi Anna Szmeja.

Więcej czytaj tutaj

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.