Do grona galerii całkowicie zamkniętych w niedziele bez handlu dołączają kolejne. - Dziś znajdujemy potwierdzenie tego, że centrum handlowe bez silnego handlu „nie działa” - mówi prezeska Retail Institute, Anna Szmeja.
- Propertynews.pl
- •10 lip 2018 6:52

Za nami kolejna niedziela bez handlu. Skutki są widoczne w centrach handlowych.
- Po pierwszym okresie obserwowania tego jak się zachowają klienci, są zarządcy, którzy w uzgodnieniu z najemcami podjęli decyzje o całkowitym zamknięciu obiektów w niedziele niehandlowe. Bo jest to zwyczajnie nieopłacalne. Dziś znajdujemy potwierdzenie tego, że centrum handlowe bez silnego handlu „nie działa”. I oczywiście są od tej reguły zacne wyjątki, niemniej jednak na tych wyjątkach nie rekomendowałabym nikomu budowania strategii - mówi prezeska Retail Institute, Anna Szmeja.
W okresie od 1 stycznia do 20 maja 2018 roku odwiedzalność w ponad 120 centrach handlowych spadła o -2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Oznacza to, że centra odwiedziło ponad 3,14 miliona klientów mniej niż w ciągu pierwszych dwudziestu tygodni 2017 roku.
- Dziś najważniejszymi parametrami dla wszystkich są odwiedzalność oraz obroty - to na ich podstawie zarządy sieci handlowych będą podejmowały decyzje o dalszym rozwoju lub jego zahamowaniu, o zatrudnieniach lub zwolnieniach, o zwiększeniu lub ograniczeniu zamówień, które przecież w przypadku branż modowej trzeba przygotować z wielomiesięcznym wyprzedzeniem - mówi Anna Szmeja.

KOMENTARZE (0)