PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

MPiT: „zdublowane” wpisy firm zostaną wykreślone z CEIDG

Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis, powinni to skorygować - przypomina resort przedsiębiorczości i technologii.

  • Autor: PAP
  • 25 lut 2019 11:32
MPiT: „zdublowane” wpisy firm zostaną wykreślone z CEIDG
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zachęca przedsiębiorców do uporządkowania swoich wpisów w ewidencji; można to zrobić w dowolnym urzędzie miasta lub gminy na terytorium kraju. (Fot. Pexels)
REKLAMA
  • Po 30 kwietnia  2019 r. z systemu CEIDG będą wykreślone „zdublowane” wpisy, które nie zawierają, np. REGON-u.
  • Jak tłumaczy Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, celem zmian jest poprawa przejrzystości obrotu gospodarczego i uniknięcie problemów w kontaktach z urzędami (Urząd Skarbowy, ZUS) lub kontrahentami.
  • Problem ten dotyczy ok. 2,2 tys. przedsiębiorców, czyli poniżej 0,1 proc. wszystkich zarejestrowanych w systemie CEIDG.

"MPiT, w pismach wysyłanych w ostatnich dniach pocztą, ponownie zwraca się do przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG, którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis, z prośbą o skorygowanie tej sytuacji" - poinformował resort w poniedziałkowym komunikacie.

Wyjaśniono, że w razie braku reakcji wykreślone zostaną "zdublowane" wpisy, które nie zawierają takich danych, jak m.in. numer NIP, REGON, kod PKD działalności, adres do doręczeń. Jeśli w obu wpisach danego przedsiębiorcy brakuje takich danych, konsekwencją tego może być wykreślenie z CEIDG po 30 kwietnia 2019 r. wszystkich jego wpisów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Wielokrotność wpisów jednego przedsiębiorcy w CEIDG to zjawisko nieprawidłowe. Negatywnie wpływa ono na przejrzystość obrotu gospodarczego i może generować nieoczekiwane problemy, zwłaszcza przy zawieraniu umów z kontrahentami, którzy mogą mieć kłopot z ustaleniem właściwego wpisu. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w których dane we wpisach nie pokrywają się, np. podane są różne adresy czy kody PKD działalności"- wyjaśnił, cytowany w komunikacie, dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw MPiT Wojciech Paluch.

Dlatego resort zachęca przedsiębiorców do uporządkowania swoich wpisów w ewidencji; można to zrobić w dowolnym urzędzie miasta lub gminy na terytorium kraju.

Jeżeli przedsiębiorca nadal prowadzi działalność gospodarczą, powinien wybrać jeden z wpisów, w razie potrzeby uaktualnić go, a drugi wpis wykreślić, składając wniosek CEIDG-3 (służy on do wykreślenia zdublowanego wpisu), w którym wskazuje datę zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej. Natomiast jeżeli przedsiębiorca całkowicie zakończył działalność gospodarczą i jego wpisy są już nieaktualne, powinien złożyć wnioski o ich wykreślenie. Może wskazać datę zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej, która rozumiana jest jako ostatni dzień jej wykonywania - wyjaśnił resort.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: MPiT: „zdublowane” wpisy firm zostaną wykreślone z CEIDG

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.