Kara, nagana dla pracownika: Pracodawcy nie karzą za drobne winy. Za cięższe zwalniają

Stosowanie kar dla pracowników w dużej mierze zależy od rodzaju wykonywanej pracy i zagrożeń, które się z nią wiążą. Nagana nie jest jednak obowiązkiem.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kara, nagana dla pracownika: Pracodawcy nie karzą za drobne winy. Za cięższe zwalniają

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

12 maj 2016 8:23


Gdy o fachowców na rynku niełatwo, szefowie czasem przymykają oczy na ich przewinienia. Kary rezerwują dla ciężkich czynów - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Gazeta pisze, że ukarać pracownika można na trzy sposoby - upomnieniem, naganą lub karą pieniężną. Kodeks nie dopuszcza innych możliwości.

Czytaj też: Nagana, upomnienie i kara pieniężna: Kiedy i jak pracodawca może ukarać pracownika?

Eksperci zauważają, że w praktyce stosowanie kar w dużej mierze zależy od rodzaju wykonywanej pracy i zagrożeń, które się z nią wiążą. Według dyrektora finansowego w Innvigo, Grzegorza Przychodniego, w tak zwanej działalności biurowej praktycznie sprawy sporne są rozwiązywane bez sięgania po sankcje z kodeksu, szczególnie gdy obu stronom zależy na dobrej współpracy lub jej dobrym zakończeniu. Kiedy jednak pracodawca planuje wdrożenie oficjalnej procedury kodeksowej, to zwykle wobec osoby, która ma sporo "grzechów" na sumieniu i wobec której podjął decyzję o zwolnieniu - informuje "Puls Biznesu".

Inaczej jest w fabrykach, firmach budowlanych i innych sektorach z natury rzeczy związanych z wysokim stopniem zagrożenia dla zdrowia i życia pracowników, a także tam, gdzie pracownikom powierzane jest mienie przedsiębiorstwa. - Tam kary są znacznie częstsze. Wynika to chociażby ze skali odpowiedzialności jaka ciąży na pracodawcy - mówi "PB" Grzegorz Przychodni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.