PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Influencerzy na celowniku urzędników

  • Autor: PAP/AH
  • 7 lis 2019 11:11

Co wolno a czego nie wolno influencerom? Amerykański urząd opracował wytyczne dla tego typu twórców internetowych ws. reklam. Mają one pomóc blogerom i instagramerom w przestrzeganiu prawa.

Influencerzy na celowniku urzędników
Adobe Stock
REKLAMA

Siła influencerów rośnie. W 2018 roku blisko pół tysiąca youtuberów opublikowało na swoich kanałach ponad 46,5 tys. wideo. Zostały wyświetlone łącznie 7 miliardów razy. Dlatego nic dziwnego, że po popularnych blogerów i vlogerów coraz chętniej sięgają firmy. Influencerzy pomagają im dotrzeć do szerszego grona odbiorców i wypromować markę. 

Czytaj więcej: Firmy coraz częściej sięgają w kampaniach reklamowych po influencerów

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Teraz wytyczne dla twórców internetowych, jak funkcjonować w sieci jako influencer, by nie łamać  prawa, stworzyła Federalna Komisja Handlu (FTC). Zawierają one informację m.in. o każdorazowym obowiązku informowania odbiorców o tym, że oglądają zdjęcia lub czytają wpisy publikowane w ramach płatnej współpracy promującej produkt jakiejś marki. Informacja ta musi być podana w sposób oczywisty i łatwy do znalezienia dla odbiorców treści - podkreślono we wskazówkach dla influencerów.

Reguły, których przestrzegać mają twórcy, dotyczą "relacji pomiędzy influencerem a zewnętrzną firmą, mogących wpływać na wiarygodność lub obiektywność przekazu kierowanego do konsumentów".

FTC opublikowała również materiał wideo przypominający wpływowym twórcom w mediach społecznościowych o ich obowiązkach względem odbiorców. Jak podkreślono, odbiorcy nie muszą mieć świadomości, że treści dotyczące produktów polecanych przez marki powstają w wyniku umów o współpracy z influencerami.

Serwis Cnet przypomina, że nie po raz pierwszy amerykański organ sformułował wskazówki dla twórców internetowych dotyczące współpracy przy promocji produktów i usług z firmami. W 2017 roku Federalna Komisja Handlu wysłała do influencerów ponad 90 listów przypominających o konieczności zachowania należytej przejrzystości w ramach działań marketingowych w sieci. Działanie to miało związek z petycją, którą podpisały różnorodne organizacje konsumenckie, w tym - organizacja Public Citizen - domagające się wprowadzenia reguł transparentności w reklamie internetowej na Instagramie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Influencerzy na celowniku urzędników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • xyyx 2019-11-11 22:16:40

    Po co chodzić do pracy jak można nagrywać filmiki na youtube ?

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA