PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Home office na stałe zagości w wielu firmach. Potrzebne regulacje

Pracodawcy z dnia na dzień musieli przestawić organizacje na tryb pracy zdalnej, co przysporzyło sporo kłopotów. Wyzwaniem stało się uregulowanie tej formy pracy. Jak zauważa Michał Lisawa, counsel w Baker McKenzie, to problem, z którym rynek pracy boryka się od kliku lat. Praca zdalna, czyli okazjonalny home office, dotychczas nie była uwzględniona w Kodeksie pracy.

Home office na stałe zagości w wielu firmach. Potrzebne regulacje
Oprócz kwestii technicznych (tego, czy pracownik ma odpowiedni sprzęt, łączę internetowe, a także odpowiednią przestrzeń do pracy), a także odpowiedzialności za procesy pracy, pozostaje jeszcze jedno istotne zagadnienie: cyberbezpieczeństwo. (Fot. Pexels)
REKLAMA
  • Jak zauważa Michał Lisawa, counsel w Baker McKenzie, przejście firm na pracę zdalną to swoista rewolucja - bardzo duża i trwała zmiana.
  • Zmiana nie tylko pod względem technologicznym, ale i zmiana w świadomości szefów.
  • Wyzwaniem dla pracodawców stało się uregulowanie tej formy pracy - Kodeks pracy do tej pory jej nie uwzględniał.

Gwałtowny wzrost popularności pracy zdalnej i związane z tym komplikacje nie zniechęciły do niej pracowników. Jak wynika z badania Pracuj.pl, największą popularnością cieszą się modele mieszane - 40 proc. respondentów chciałoby mieć możliwość przyjścia do biura przynajmniej raz w tygodniu, a kolejne 40 proc. - móc pracować poza biurem tylko przez wybrane dni miesiąca.

- Przejście firm na pracę zdalną to swoista rewolucja - bardzo duża i trwała zmiana. Szefowie zorientowali się, ze praca może odbywać zdalnie – wcześniej nie brali tego pod uwagę. Ponadto home office może być równie - a może nawet bardziej - wydajny niż praca w biurze - mówi Michał Lisawa, counsel w Baker McKenzie podczas debaty "Rynek pracy. Sztuka adaptacji” w ramach EEC Online. - To zmiana nie tylko pod względem technologicznym, ale i zmiana w świadomości szefów. Do niedawna na stałe pracowało zdalnie jakieś kilka procent pracowników. Dzisiaj, moim zdaniem, liczba ta wzrosła kilkukrotnie – dodaje.

Czytaj też: Globalny kryzys będzie okresem co najmniej tak trudnym, jak ostatnie miesiące

Pracodawcy z dnia na dzień musieli przestawić organizacje na tryb pracy zdalnej, co przysporzyło sporo kłopotów. Przede wszystkim wyzwaniem stało się uregulowanie tej formy pracy.

- To problem, z którym rynek pracy boryka się od kliku lat. Praca zdalna, czyli okazjonalny home office, nie jest uwzględniona w Kodeksie pracy. Mamy przepisy dotyczące telepracy, ale - ze względu na mocno sformalizowany charakter - nie jest ona popularna – zauważa Michał Lisawa.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Home office na stałe zagości w wielu firmach. Potrzebne regulacje

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Agnieszka 2020-06-04 10:32:53

    U mnie w firmie home office już się skończył i trzeba wrócić do normalności choć nie jest to wcale takie proste. Zawsze z rana wstawałam piłam kawę, jadłam śniadanie a w między czasie uruchamiałam irobota. Teraz wszystkie te czynności robię w biegu, żeby nie spóźnić się do pracy :P

Redakcja poleca

  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.