PARTNER PORTALU partner portalu

Energa zmienia regulamin pracy. Ma być dostosowany do realiów

Możliwości elastycznego rozpoczęcia pracy czy wykonywania jej w ramach tzw. „home-office” to kilka ze zmian, jakie znalazły się w nowym regulaminie pracy obowiązującym pracowników Grupy Energa.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Energa zmienia regulamin pracy. Ma być dostosowany do realiów

  • Zarząd Energi oraz organizacje związkowe działające w spółce uzgodniły nowy regulamin pracy. Znowelizowane zapisy dostosowują ten akt do standardów współczesnego rynku pracy.
  • Wprowadzają m.in. możliwość elastycznych godzin pracy czy wykonywanie obowiązków zawodowych z domu.
  • Dotychczasowy regulamin obowiązywał od 2007 r. Nowy dokument wejdzie w życie po upływie dwóch tygodni od jego ogłoszenia.

Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, nowelizacja regulaminu pracy ma za zadanie szczegółowe sprecyzowanie praw i obowiązków pracodawcy i pracownika zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami spółki. Uchwalona przez zarząd Energi nowelizacja dopasowuje treść postanowień Regulaminu do aktualnych przepisów, w szczególności w zakresie zasad monitoringu i ochrony danych osobowych. Najważniejsze zmiany, poza zastosowaniem zapisów niezbędnych z perspektywy przepisów, dotyczą możliwości elastycznego rozpoczęcia pracy oraz wprowadzenia możliwości jej wykonywania w ramach tzw. „home-office”.

Nowelizacja zakłada, że w uzasadnionych przypadkach pracownik, po wyrażeniu zgody przez przełożonego, może wykonywać pracę z domu. Uelastycznieniu ulegną także godziny rozpoczęcia pracy - pracownik będzie mógł rozpoczynać ją w przedziale czasu od siódmej do dziewiątej, oczywiście w każdym dniu musi przepracować osiem godzin. W nowym regulaminie znalazł się także zapis o wolnym od pracy Dniu Energetyka.

- Obu stronom dialogu społecznego zależało na wprowadzeniu rozwiązań przyjaznych pracownikom i odpowiadających współczesnym standardom na runku pracy - tłumaczy Łukasz Malinowski, dyrektor Departamentu Polityki Personalnej Energi.Z

Z kolei Grzegorz Ksepko, prezes Grupy Energa dodaje, że wszystkie te zmiany wynikają z zaufania do naszych pracowników i założenia, że ich większa swoboda spotęguje kreatywność i wydajność.

- Dla nas istotne są przede wszystkim efekty pracy, a nie sztywne roboczogodziny. Myślę, że uzgodnione ze stroną społeczną regulacje oznaczać będą ogromne korzyści, i to zarówno dla pracowników, jak i dla firmy - mówi Ksepko.

Praca zdalna - brakuje przepisów

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.