Co czwarty pracownik pracujący z domu nie chce wracać do biura firmy, wynika z badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku.
- Autor:KDS
- •3 sie 2020 17:47

- Składająca się z praktyków HR i zarządzania grupa HR loży warszawskiej BCC przejrzała się psychologicznym trudnościom związanym z izolacją wynikającą z pracą zdalną.
- Co czwarty pracownik pracujący z domu nie chce wracać do biura firmy.
- Eksperci stworzyli listę rekomendacji zachowań, które mogą usprawnić proces powrotów do pracy.
W opinii autorów badania konieczne jest wyraźne sformułowanie zaproszenia do powrotów do pracy dla wszystkich pracowników. Warto też pamiętać o tym, aby komunikować działania podjęte w organizacjach w ramach dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo oraz korzyści dla pracowników z powrotu do biura.
- Należy przypominać menedżerom ich rolę w modelowaniu postaw i włączyć w działania dotyczące budowania pozytywnych doświadczeń w powrotach do biura - wymienia dalej Katarzyna Lorenc, ekspert BCC ds. rynku pracy i efektywności zarządzania.
Na liście zaleceń znajdziemy również punkt mówiący o tym, że należy obserwować i badać przyczyny niechęci do powrotów w zespołach, gdzie zjawisko jest nasilone i zaangażować HR w ewentualne rozwiązywanie konfliktów i napięć w zespołach.
Warto też tworzyć reguły stopniowego powrotu na zasadach równego traktowania i unikać zbyt dużej ilości wyjątków indywidualnych.
Czytaj więcej: Przywództwo w dobie koronawirusa. Jaki lider wyciągnie firmę z kryzysu?
- HR powinien być też w kontakcie z pracownikami, którzy stanowczo odmawiają powrotu, by dogłębnie zrozumieć przyczyny i dopasować wsparcie, również psychologiczne, jeśli będzie to potrzebne - wyjaśnia Lorenc.
Znaczenie ma też planowanie i przeprowadzanie w siedzibach firm różnego rodzaju aktywności budujących poczucie wspólnoty. Chodzi o spotkania i warsztaty, drobne aktywności integracyjne w pierwszych dniach masowych powrotów.
W usprawnieniu powrotów do pracy pomocne może okazać się również wzmocnienie kompetencji menedżerskich dotyczących zarządzania zadaniami w sposób szanujący autonomię, pozycjonujący sens i współzależność w pracy oraz poszczególnych zadaniach.


KOMENTARZE (1)