PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Co dalej z pracą zdalną? Resort pracy odpowiada

Praca zdalna stała się dużo bardziej powszechnym rozwiązaniem. Jej zapisy zostały tymczasowo uregulowane w tarczy antykryzysowej, która obowiązuje do 4 września 2020 r. Czy pracodawca będzie mógł dalej zlecać nam jej wykonywanie?

  • Autor:jk
  • 27 sie 2020 16:50
Co dalej z pracą zdalną? Resort pracy odpowiada
Od 5 września 2020 r. korzystanie z rozwiązania dotyczącego możliwości wykonywania pracy zdalnej zostanie wydłużone (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zgodnie z nową regulacją pracodawca będzie mógł polecić pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 oraz w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu.
  • Zmiana ta wejdzie w życie z dniem 5 września 2020 r.
  • Innych zmian w zakresie pracy zdalnej nie wprowadzono. Jak jednak zapewnia report pracy, prace nad zmianami w Kodeksie pracy trwają.

Jak informuje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w związku z przedłużającym się stanem epidemii oraz faktem, że obowiązujące regulacje prawne dotyczące pracy zdalnej utracą moc 4 września 2020 r., wprowadzone zostały zmiany w ustawie, która te kwestie reguluje.

Czytaj też: Poznajcie Susan, tak wygląda po 25 latach pracy zdalnej

- Zgodnie z nową regulacją w celu przeciwdziałania COVID-19 pracodawca będzie mógł polecić pracownikowi wykonywanie przez czas oznaczony pracy określonej w umowie o pracę poza miejscem jej stałego wykonywania – czyli pracy zdalnej − w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 oraz w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu. Zmiana ta wejdzie w życie z dniem 5 września 2020 r. - czytamy w komunikacie resortu pracy.

Co to oznacza w praktyce? Od 5 września 2020 r. korzystanie z rozwiązania dotyczącego możliwości wykonywania pracy zdalnej zostanie wydłużone na cały okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19, oraz w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu. Innych zmian w zakresie pracy zdalnej nie wprowadzono.

Praca zdalna w Kodeksie pracy

Choć wrażania z home office pracownicy mają różne - jedni mówią o wzroście efektowności pracy, drudzy o poczuciu, że w pracy są non stop - to nie ulega wątpliwości, że ta forma pracy stanie się bardziej powszechna.

Wraz z nasileniem się tej formy coraz głośniej zaczęto mówić o konieczności uregulowania jej w prawie. Mówiła o tym minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg. W sierpniu 2020 r. poinformowała, że trwają prace nad nowelizacją Kodeksu pracy, która na stałe wprowadzi pracę zdalną do polskiego porządku prawnego. Zaznaczyła, że rozwiązanie to zostanie skierowane do konsultacji ze stroną społeczną.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Co dalej z pracą zdalną? Resort pracy odpowiada

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Asia 2020-09-16 16:52:51

    Mi odpowiada praca zdalna ale żeby był zagwarantowane stałe wynagrodzenie z tej pracy jak na etacie a nie żebyśmy pracowali za darmo.

  • Domka 2020-09-04 17:56:53

    Póki co nie słychać żadnych plotek byśmy mieli wrócić do normalnej pracy, wyniki mamy dobre także szef tego nie zmienia. Mi się taka praca podoba. Mam więcej czasu, w końcu miałam kiedy jechać do sklepu i wybrać irobota, zrobiłam też wiele innych rzeczy, które najczęściej przekładałam na inne dni.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.