Największa firma inwestycyjna świata, amerykański BlackRock wprowadza nowe zasady dotyczące romansów biurowych. Teraz rozciągną się też na relacje poza miejscem pracy, co ma zapobiec konfliktom interesów.

Już wcześniej pracownicy BlackRock zostali zobowiązani do poinformowania przełożonych, czy spotykają się z kimś z 16 tys. współpracowników. Nowa polityka, udostępniona pracownikom w notatce, mówi, że muszą oni ujawniać relacje także z „partnerami zewnętrznymi”.
Firma z siedzibą w Nowym Jorku zarządza ponad 7 bilionami dolarów i ma ogromną liczbę dostawców oraz klientów na całym świecie. Nowe zasady mogą więc oznaczać daleko idące konsekwencje, bo dotkną prywatności setek tysięcy ludzi.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Ruch firmy jest wynikiem działań zainspirowanych akcją #Metoo, która ujawniła molestowanie seksualne w różnych środowiskach zawodowych i skupiła uwagę na budowaniu takich strategii w miejscu pracy, by powstrzymać niezdrowe relacje między szefami a podwładnymi.
W BlackRock pod koniec zeszłego roku kierownik wysokiego szczebla Mark Wiseman został zwolniony za to, że nie ujawnił romansu ze współpracownikiem. Wcześniej był on wskazywany jako potencjalny następca dyrektora naczelnego firmy Larry'ego Finka.
Wiele miejsc pracy wymaga jednak od personelu otwartości wyłącznie na temat relacji ze współpracownikami, tymczasem nowa polityka BlackRock ma prowadzić do ujawniania informacji o partnerach pracujących w innych firmach, pisze BBC.
Zgodnie z nową polityką pracownicy mają ujawniać wszelkie osobiste relacje, jakie mają z jakimkolwiek „usługodawcą, sprzedawcą lub inną stroną trzecią (w tym klientem), jeśli pracownik niebędący pracownikiem BlackRock należy do grupy, która współdziała z BlackRock”.
Celem jest rozwiązanie wszelkich konfliktów interesów lub domniemanych konfliktów interesów poprzez odebranie sprawy zainteresowanemu pracownikowi i umożliwienie pracownikom firmy oraz prawnikom oceny, czy istnieje problem.
Nowa polityka określa, które relacje mogą być „podatne na postrzeganą niestosowność, stronniczość, faworyzowanie i / lub nadużycie władzy w środowisku pracy”. Obejmuje to nie tylko związki romantyczne lub seksualne, ale także związki rodzinne i zewnętrzne interesy biznesowe, ale nie „przyjaźnie z kolegami z pracy”. Jednak z notatki nie wynika, w którym momencie przyjaźń lub randkowanie stają się na tyle znaczące, że wymagają ujawnienia.
BlackRock twierdzi, że ujawnienia byłyby traktowane dyskretnie, a jeśli to konieczne, mogą zostać wprowadzone „alternatywne ustalenia dotyczące pracy”.
Czytaj też: Czarne chmury nad McDonald's. Gigant oskarżony o "systemowe molestowanie" pracowników


KOMENTARZE (0)