PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Byli pracownicy Bezpiecznego Listu dostaną pieniądze. Czekają na nie od ponad 2 lat

W związku z ustaloną na 9 października 2016 roku datą niewypłacalności firmy „Bezpieczny List" w Chlebni Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie wypłaca zaległe pensje byłym pracownikom przedsiębiorstwa. Żeby je dostać, trzeba złożyć wniosek.

  • Aneta Kaczmarek
    AKC
  • 4 wrz 2018 12:04
Byli pracownicy Bezpiecznego Listu dostaną pieniądze. Czekają na nie od ponad 2 lat
Bezpieczny List był spółką córką InPostu (fot.wikipedia.org/Henryk Borawski)
REKLAMA
  • W połowie 2016 r. InPost za 10 tys. zł sprzedał swoją spółkę-córkę Bezpieczny List. W efekcie ok. 1200 osób zamiast wynagrodzenia od nowego właściciela otrzymało wypowiedzenia.
  • Pracodawca przedłożył zestawienie niezaspokojonych świadczeń pracowniczych, w oparciu o które dokonywane są wypłaty na podstawie indywidualnie złożonych wniosków. Dotychczas  nie zgłosiło się do urzędu jeszcze około tysiąca osób.

Jak informuje Państwowa Inspekcja Pracy, aby nadać bieg sprawie, niezbędne jest złożenie przez każdego pracownika do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie wniosku, którego wzór jest dostępny na stronie WUP w Warszawie. Bezpośredni link można znaleźć tutaj

Wniosek składa się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Powinien on zawierać następujące załączniki:

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- kopię świadectwa pracy dla osób zatrudnionych w ramach umowy o pracę,
- umowę zlecenia (w przypadku osób wykonujących pracę w ramach tych umów) wraz
z dokumentem potwierdzającym obowiązek podlegania ubezpieczeniu społecznemu  (emerytalne i rentowe) z tytułu wykonywanej pracy, tj. zaświadczenie ZUS lub wystawione rachunki za wykonaną pracę,
- dokument potwierdzający niewypłacone świadczenia, tj. zaświadczenie od pracodawcy (załącznik ten jest w posiadaniu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie) lub odpis prawomocnego orzeczenia sądu.

Czytaj też: Pracownicy Bezpiecznego Listu nadal bez zaległych pensji. Czy uda im się odzyskać pieniądze?

Wniosek można złożyć osobiście przy ul. Leszno 21, 01-199 Warszawa, gdzie mieści się Wydział Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub korespondencyjnie na adres Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie ul. Młynarska 16, 01-205 Warszawa.
W celu prawidłowego złożenia wniosku można skorzystać z pomocy specjalistów: tel. 22 571 73 00 (centrala) lub 22 571 73 20 do 28 (telefony do osób obsługujących wnioski).

Osoby, które nie mają wyroku sądu, a mogą złożyć wniosek w oparciu o potwierdzenie pracodawcy, muszą złożyć wniosek w ciągu 3 lat od daty powstania uprawnienia do wypłaty świadczeń. W 2019 roku roszczenia będą się przedawniać.

Po pomoc do prawników i polityków

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Byli pracownicy Bezpiecznego Listu dostaną pieniądze. Czekają na nie od ponad 2 lat

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.