W związku z ustaloną na 9 października 2016 roku datą niewypłacalności firmy „Bezpieczny List" w Chlebni Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie wypłaca zaległe pensje byłym pracownikom przedsiębiorstwa. Żeby je dostać, trzeba złożyć wniosek.

- W połowie 2016 r. InPost za 10 tys. zł sprzedał swoją spółkę-córkę Bezpieczny List. W efekcie ok. 1200 osób zamiast wynagrodzenia od nowego właściciela otrzymało wypowiedzenia.
- Pracodawca przedłożył zestawienie niezaspokojonych świadczeń pracowniczych, w oparciu o które dokonywane są wypłaty na podstawie indywidualnie złożonych wniosków. Dotychczas nie zgłosiło się do urzędu jeszcze około tysiąca osób.
Jak informuje Państwowa Inspekcja Pracy, aby nadać bieg sprawie, niezbędne jest złożenie przez każdego pracownika do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie wniosku, którego wzór jest dostępny na stronie WUP w Warszawie. Bezpośredni link można znaleźć tutaj.
Wniosek składa się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Powinien on zawierać następujące załączniki:
- kopię świadectwa pracy dla osób zatrudnionych w ramach umowy o pracę,
- umowę zlecenia (w przypadku osób wykonujących pracę w ramach tych umów) wraz
z dokumentem potwierdzającym obowiązek podlegania ubezpieczeniu społecznemu (emerytalne i rentowe) z tytułu wykonywanej pracy, tj. zaświadczenie ZUS lub wystawione rachunki za wykonaną pracę,
- dokument potwierdzający niewypłacone świadczenia, tj. zaświadczenie od pracodawcy (załącznik ten jest w posiadaniu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie) lub odpis prawomocnego orzeczenia sądu.
Wniosek można złożyć osobiście przy ul. Leszno 21, 01-199 Warszawa, gdzie mieści się Wydział Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub korespondencyjnie na adres Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie ul. Młynarska 16, 01-205 Warszawa.
W celu prawidłowego złożenia wniosku można skorzystać z pomocy specjalistów: tel. 22 571 73 00 (centrala) lub 22 571 73 20 do 28 (telefony do osób obsługujących wnioski).
Osoby, które nie mają wyroku sądu, a mogą złożyć wniosek w oparciu o potwierdzenie pracodawcy, muszą złożyć wniosek w ciągu 3 lat od daty powstania uprawnienia do wypłaty świadczeń. W 2019 roku roszczenia będą się przedawniać.
Po pomoc do prawników i polityków

Słowa kluczowe
- Bezpieczny List
- PIP
- Państwowa Inspekcja Pracy
- Urząd Pracy
- Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
KOMENTARZE (0)