PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Będą zmiany w czasie pracy kierowców. Tachografy, przerwy i kary

Na wtorkowym posiedzeniu rząd zajmie się projektem ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym. Zmiany w projekcie dotyczą m.in. czasu pracy kierowców.

  • Autor: PAP/JP
  • 7 gru 2021 10:56
Będą zmiany w czasie pracy kierowców. Tachografy, przerwy i kary
W projekcie proponuje się zmiany w systemie sankcji w transporcie drogowym (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak wynika z harmonogramu prac legislacyjnych rządu, projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw ma służyć m.in. implementacji przepisów unijnych.
  • W projekcie proponuje się zmiany w systemie sankcji w transporcie drogowym. Wskazano, że sankcje powinny ulec zmianie tak, aby były "skuteczne, proporcjonalne, odstraszające i niedyskryminujące, a także, aby wysokość kar była adekwatna do kategorii wagi naruszenia".
  • Proponowane zmiany dotyczą naruszeń przepisów odnoszących się do czasu prowadzenia pojazdu, przerw i odpoczynku kierowców oraz stosowania tachografów. Zmiany te zostały oparte - jak zaznaczono - na wnikliwej analizie dotyczącej dostosowania poziomu sankcji do wielkości mogącej wywołać pozytywne skutki w zakresie stosowania się do obowiązujących przepisów prawa, a tym samym niwelować negatywne skutki na rynku transportowym.

W projekcie proponuje się także doprecyzowanie brzmienia przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców dotyczących kierowców wykonujących przewozy regularne, których trasa nie przekracza 50 km, poprzez wprowadzenie zakazu odbierania przerwy przed rozpoczęciem lub zakończeniem pracy. Inna zmiana dotyczy transportu z wykorzystaniem pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 2,5 t i nie przekracza 3,5 t, lub zespołów pojazdów, które nie przekraczają tego limitu. Nakłada ona na kierowców wykonujących przewozy drogowe tymi pojazdami obowiązki takie jak w przypadku kierowców zawodowych, np. obowiązek posiadania świadectwa kierowcy.

Projekt określa także środki rehabilitacyjne w przypadku utraty dobrej reputacji przez przedsiębiorcę lub utraty zdolności do kierowania operacjami transportowymi przez zarządzającego transportem i procedurę przywrócenia zarządzającemu transportem zdolności do kierowania operacjami transportowymi, zakończoną wydawaniem stosownego zaświadczenia przez organ certyfikujący zarządzających.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (20)

Do artykułu: Będą zmiany w czasie pracy kierowców. Tachografy, przerwy i kary

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • D K 2021-12-09 10:07:56

    Zmiany w czasie pracy kierowców??? Przecież jedyną zmianą o jaką tu chodzi jest zmiana wysokości kar - zarówno dla kierowców jak i dla firm!!! By jeszcze bardziej wszystkich złupić. Zmiany idące w tym kierunku obejmują wszystkich z nas, nie tylko tych związanych z transportem.

  • Grabarz 2021-12-09 09:23:03

    Zacznijmy od tego ze kierowca MZK ma szkodliwe ipracuje8h a kierowca tira go niema spi wkabinie warunki są okropne pry 15h pracy dziennie przy loczonych palzach i przy65 latach dopiero emerytura poraszka totalna🤒🤓

  • Daniel 2021-12-09 08:53:45

    Dokładnie tak jak pisze kolega KOT.. jaki zawód pytam się ??? Zwrócę uwagę na jeszcze jeden ważny wątek. Nie ważne czy pracujesz 8 godzin na dobę jak nie jeden urzędnik czy pracujesz 6 godzin na dobę jak nie jeden nauczyciel czy tez jak my pracujący po 12-15 godzin na dobę idziemy na emeryturę w tym samym wieku.....Czy to nie jest głupie ??? Skoro czy pracujesz 6 , 8 godzin dziennie czy tez 15 jak My ten sam limit to kiedy możemy żyć skoro ciągle pracując nie mamy na nic czasu.... Zastanawiam się kiedy ktoś spojrzy na to z tej strony...

    • Dominik 2021-12-09 12:14:01

      Jak transport będzie w budżetówce to będziesz miał rok na poratowanie zdrowia albo 24h pracy w tygodniu. A ze względu na to że to nigdy nie nastąpi to pewno zostanie jak jest tylko jeszcze udupią poniżej 3,5t

  • Kot 2021-12-09 08:11:50

    Jaki zawód na świecie może pracować 3x15godz.na dobę ,plus 3x 13godz.kto jak zaczyna pracę o 4 rano kończy o 19 wieczorem i może ruszyć znowuż o 4 rano no jaki zawod na świecie tak może.a wypadki są nie z winy trackerów tylko ich przemęczenia bo prawo na to pozwala,jechać jechać i jechać, a może by tak 12h/na 12h w tym 10 jazdy,ale pauza przynajmniej uczciwa.

    • Krzysiek 2021-12-09 14:15:24

      Panowie macie rację ale nasze flustracje tylko zabiorą nam parę dni z życia , połowa złodziei z rządu ma firmy na umarłe ciotki i myślicie że oni ukręcą bata na siebie .Walka z wiatrakami

  • Kierowca ce 2021-12-09 00:20:57

    Jezdze od nie dawna z mysla ze polubie prace kierowcy gonitwa naciskanie na kierowce spanie w budzie i brak mozliwosci wykapania sie i straconego czasu to nie dziwie sie ze nie warto za te pieniadze gdyby nie kredyty co ludzie maja to ci tzw pracodawcy po stopach kierowcow calowali a bez transportu wszystko lezy covid pokazal

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.