Polska Izba Przemysłu Targowego i Konfederacja Lewiatan domagają się rozszerzenia pomocy na inne przedsiębiorstwa, bez których nie ma możliwości zorganizowania żadnej imprezy targowej, oraz wprowadzenie jasnych kryteriów wsparcia.

- Pomoc dedykowana dla branży targowej trafi zaledwie do kilku procent firm, co jest spowodowane przyjęciem tylko jednego numeru kodu PKD, tj. 82.30. Z - dotyczącego organizatorów targów.
- Tymczasem w branży targowej działa ok. 4 500 firm w kilku różnych segmentach. Organizatorzy targów stanowią jedynie niecałe 1,5 proc.
- Przyjmując, iż część przedsiębiorstw z pozostałych segmentów organizuje również targi i ma jako wiodące PKD wpisany numer 82.30. Z, udział ten może wzrosnąć do 10 proc. 90 proc. firm, które mają przychody głównie z działań na rzecz targów, nie otrzyma zatem żadnej pomocy.
- Targi kojarzą się głównie z organizatorami targów, jednak stanowią oni tylko kilka procent całego rynku. Wiodącym segmentem są firmy projektujące i budujące stoiska targowe. To ponad 80 proc. sektora targowego. Należy również pamiętać, że branża targowa to obiekty targowo-konferencyjne, czy firmy spedycji i transportu targowego. Nie można zatem mówić, że branża targowa otrzymała pomoc rządową, bowiem z pomocy mogą skorzystać jedynie nieliczni - mówi dr Beata Kozyra, prezes zarządu Polskiej Izby Przemysłu Targowego.

Dlatego, Polska Izba Przemysłu Targowego i Konfederacja Lewiatan proponują rozszerzenie pomocy w ramach tarczy PFR 2.0 o inne branże z następującymi kodami PKD.
- 68.20.Z wynajem i zarządzanie nieruchomościami: pod tym kodem PKD działają obiekty targowe i konferencyjne wynajmujące powierzchnię wraz z usługami towarzyszącymi na rzecz wydarzeń targowych, konferencji, eventów – ok. 31 firm.
- 73.11.Z – działalność agencji reklamowych: pod tym kodem PKD działają firmy projektujące i budujące stoiska targowe, wystawy i branding kongresowy – ok. 3602 firm.
- 52.29.C – działalność pozostałych agencji transportowych: pod tym kodem PKD działają firmy transportu i spedycji targowej – 9 firm.


KOMENTARZE (0)