Z badania przeprowadzonego na zlecenie Ricoh na grupie 4580 respondentów z 23 krajów wynika, że 57 proc. pracowników wierzy, że 4-dniowy tydzień pracy stanie się faktem. Wszystko dzięki nowoczesnym technologiom. Ankieterzy przebadali przedstawicieli pokoleń: Baby Boomers, X,Y i Z.

4-dniowy tydzień pracy jest wprowadzany coraz chętniej i przez coraz większą liczbę firm. Takie rozwiązanie przetestowali m.in. w ubiegłym roku pracownicy nowozelandzkiej firmy Perpetual Guardian i ogłosili sukces.
Jak podkreślają autorzy badania, rozwiązanie takie daje przede wszystkim szansę na pogodzenie życia prywatnego i zawodowego.
Szacuje się, że w długofalowej perspektywie krótszy tydzień pracy pozytywnie wpływa na efektywność pracownika. Liczba godzin spędzonych w pracy nie przekłada się bezpośrednio na jej wydajność, a kluczem do osiągnięcia coraz lepszych wskaźników będzie umiejętne wykorzystanie nowych technologii.
Z badania wynika, że pracownicy chcą pracować wydajniej (72 proc.) i nie boją się zmian. Potrzebują jednak dostępu do odpowiednich narzędzi i wsparcia pracodawcy. 69 proc. przebadanych pracowników ceni przedsiębiorstwa inwestujące w szkolenia i nowoczesne technologie.
63 proc. przebadanych uważa, że technologia powinna odegrać kluczową rolę w procesie zmian. Za ważne instrumenty, które pozytywnie wpłyną na poziom i wydajność pracy, uznawane są: automatyzacja (44 proc.) i sztuczna inteligencja (39 proc.).
Twórcy badania pytania zadali przedstawicielom wszystkich pokoleń pracowników: Baby Boomers: 1946-1964, X: 1965-1980, Y: 1981-1995, Z: 1996-dziś. Co istotne nie zauważono znacznych różnic pokoleniowych w podejściu do roli, jaką odgrywa i będzie odgrywać technologia w naszej pracy.
Jak tłumaczy David Mills, CEO w Ricoh Europe, wyniki badań napawają optymizmem.
- Pracownicy deklarują bardzo duży entuzjazm i chęć rozwoju. Drogą do zwiększenia wydajności jest mądre wykorzystane możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie, a nie zwiększanie liczby przepracowanych godzin. Ogromne znaczenie w tym procesie ma zwiększanie kompetencji technologicznych pracowników. Tylko od pracodawcy będzie zależało, czy wywiąże się ze swojej roli i będzie w stanie w pełni zagospodarować ten zapal do zdobywania nowej wiedzy.


KOMENTARZE (0)