PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

100 zmian dla firm: pakiet ułatwień dla biznesu trafił do konsultacji

• Pakiet około 100 ułatwień dla biznesu, przedstawiony na początku czerwca przez szefa Ministerstwa Rozwoju Mateusza Morawieckiego, trafił do konsultacji publicznych.
• Zakłada on m.in. złagodzenie przepisów prawa pracy dla małych firm, przejęcie przez ZUS części obowiązków dokumentacyjnych i łatwiejsze odzyskiwanie długów.

  • Autor:PAP/MN
  • 12 lip 2016 17:59
100 zmian dla firm: pakiet ułatwień dla biznesu trafił do konsultacji
Ministerstwo Rozwoju chce złagodzić m.in. przepisy prawa pracy wobec małych firm (fot. pixabay)
REKLAMA

"Wszystkie części pakietu 100zmianDlaFirm, który na początku czerwca przedstawił wicepremier Morawiecki, przybrały już formę konkretnych dokumentów i zostały skierowane do konsultacji. (...) Ich celem jest poprawa otoczenia prawnego przedsiębiorstw" - podkreślił resort rozwoju.

Chodzi m.in. o projekty dotyczące: skrócenia okresu przechowywania akt pracowniczych, poprawiające otoczenie prawne przedsiębiorców, ułatwiające dochodzenia wierzytelności, sukcesji przedsiębiorstwa osoby fizycznej, projekt nowelizacji ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz projekt nowelizacji ustawy Prawo o miarach.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pakiet dla przedsiębiorców, zapowiadany w "Planie na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju" ma odpowiadać na problemy, z którymi zmagają się dzisiaj polskie firmy. Wicepremier Mateusz Morawiecki zaliczył do nich m.in. ciągnące się w nieskończoność postępowania w urzędach, nieadekwatne do przewinień kary administracyjne, konieczność płacenia składek ZUS w stałej wysokości przez najmniejszych przedsiębiorców, czasochłonne odzyskiwanie długów przez wierzycieli, brak rozwiązań prawnych dla innowacyjnych start-upów, a także przepisów pozwalających na niezakłócone działanie firmy po śmierci właściciela.

Czytaj też: 100 zmian dla firm: Nowe zasady nie pasują do starego kodeksu

Jak mówił na początku czerwca szef resortu rozwoju, w Polsce obowiązuje jeden z najdłuższych na świecie okresów przechowywania dokumentacji kadrowo-płacowej. Wynosi on 50 lat. Ministerstwo Rozwoju chce, by pracodawcy mogli w pełni wykorzystywać systemy teleinformatyczne do prowadzenia akt i dokumentów pracowniczych. Okres ich przechowywania ma być skrócony do 10 lat.

Resort rozwoju poinformował, że każdy pracodawca będzie mógł gromadzić i przechowywać akta osobowe i dokumentację związaną ze stosunkiem pracy albo w dotychczasowej papierowej postaci, albo w postaci elektronicznej. "Możliwe będzie również przechowywanie akt pracowniczych w postaci mieszanej (częściowo papierowej, częściowo elektronicznej). Wybór będzie należał do pracodawcy i wszystkie postacie akt będą miały jednakową moc prawną. Zgodnie z projektem pracodawca będzie zobowiązany do przechowywania akt osobowych i dokumentacji pracowniczej przez okres 10 lat od dnia zakończenia stosunku pracy" - zaznaczyło MR.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 100 zmian dla firm: pakiet ułatwień dla biznesu trafił do konsultacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.