PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Sonia Draga: Rozwój outsourcingu mobilizuje usługodawców

• Outsourcing usług niesie wiele korzyści, jak niższe koszty, mniejszą biurokrację księgowo-kadrową czy powiew świeżości w biznesie.
• Niesie ze sobą też sporo obaw przede wszystkim związanych z zaangażowaniem pracowników i jakością ich pracy.
• - Wszystko zależy od rodzaju usług jakie potrzebujemy, ich pilności – mówi Sonia Draga właścicielka i założycielka wydawnictwa Sonia Draga. – Generalnie jednak staramy się posiłkować firmami zewnętrznymi jak tylko to możliwe – dodaje.

Sonia Draga: Rozwój outsourcingu mobilizuje usługodawców
Zewnętrzne firmy rywalizują ze sobą o nasze zlecenia, konkurują proponując dobrą jakość usług i dobre ceny - argumentuje Sonia Draga (fot.PTWP)
REKLAMA

Wydawnictwo Sonia Draga jest jednym z największych w Polsce. Zatrudnia... niewiele ponad 20 osób. Jeśli doliczyć do tego stałych współpracowników i tak nie przekroczy liczby 50 osób.

- Myślę, że powinnam jeszcze parę osób zatrudnić, by nasze wydawnictwo sprawniej funkcjonowało - mówi Sonia Draga, właścicielka, prezes i redaktor naczelna, ale jak szybko dodaje jej firma ma sporo wykonawców zewnętrznych i to ten model dobrze się sprawdza.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wylicza, w jej wydawnictwie outsourcing dotyczy zarówno etapu przygotowania tekstu (na zewnątrz zatrudnieni są redaktorzy, korektorzy, tłumacze i część grafików), jego drukowania (umowa z zewnętrzną drukarnią), jak i sprzedaży – umowy z zewnętrznymi przedstawicielami handlowymi i firmami dystrybucyjnymi.

- Staramy się posiłkować firmami zewnętrznymi jak tylko to jest możliwe – podkreśla Draga. - To jest bezpieczniejsze, bardziej efektywne. To też mobilizuje usługodawców – rywalizują ze sobą o nasze zlecenia, konkurują, proponując dobrą jakość usług i dobre ceny – podkreśla.

Czytaj też: Outsourcing nie wpływa na lojalność i zaangażowanie pracowników. Wszystko zależy od firmy

Dla przykładu wymienia powód korzystania z usług zewnętrznej drukarni.

- Drukarnie cały czas muszą inwestować w nowy sprzęt, a to wiąże się z obłożeniem tego sprzętu najlepiej 24 godziny na dobę, by efektywność tej inwestycji była jak najwyższa. Zlecenia z jednego źródła takiego obłożenia nie zapewnią – mówi Draga. I jak dodaje, jest tak duża konkurencja na rynku, że drukarnie same zabiegają o zlecenia wydawnictwa. Jej zaś z kolei nie przeszkadza, że w tej samej drukarni realizowane są inne przedsięwzięcia.

- Drukarnie często mnie zapraszają i widzę wtedy, co "schodzi" z taśmy. Czasem są to jakieś foldery reklamowe, etykiety, ale pogodziłam się z tym, bo ekonomizacja przedsięwzięcia jest ważniejsza. O ile oczywiście nie cierpi na tym moje zlecenie – dodaje z uśmiechem.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sonia Draga: Rozwój outsourcingu mobilizuje usługodawców

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.