PE: projekt dotyczący przewoźników drogowych - do komisji transportu

Parlament Europejski skierował ponowie do komisji transportu projekt przepisów dotyczących przewoźników drogowych. Najwięcej kontrowersji wzbudza jego element, który zakłada objęcie przewoźników drogowych dyrektywą o pracownikach delegowanych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PE: projekt dotyczący przewoźników drogowych - do komisji transportu

14 czerwca Parlament Europejski odrzucił korzystne dla Polski stanowisko komisji transportu PE w sprawie przewoźników drogowych. Zakładało ono, że przewoźnicy drogowi w transporcie międzynarodowym nie byliby objęci dyrektywą o pracownikach delegowanych.

Polscy parlamentarzyści liczyli na to, że wynik głosowania w komisji transportu stanie się oficjalnym mandatem PE w negocjacjach z krajami członkowskimi dotyczącymi przepisów. Grupie socjaldemokratów w PE udało się jednak zebrać odpowiednią liczbę podpisów i złożyć wniosek, aby stanowisko komisji transportu nie było przyjęte automatycznie, lecz by zostało poddane pod głosowanie całej izby. Liczyli na to, że podczas sesji plenarnej zostanie odrzucone. Tak też się stało.

Decyzja o odrzuceniu oznaczała, że na kolejnej sesji plenarnej odbędzie się głosowanie nad projektem nowych przepisów autorstwa Komisji Europejskiej, który jest niekorzystny dla Polski. Polscy europosłowie zapowiedzieli jednak ponownie składanie poprawek do projektu.

"W środowych (4 lipca) głosowaniach PE poparł korzystne dla Polski poprawki, ale nie poparł całego projektu sprawozdanie. W rezultacie PE zdecydował o ponownym przekazaniu projektu nowych przepisów do komisji transportu. Praca nad projektem będzie więc trwała, prawdopodobnie już po wakacjach. To nie koniec walki o korzystnie dla Polski przepisy" - powiedział europoseł Kosma Złotowski (PiS).

Danuta Jazłowiecka (PO) zapewniła również, że europosłowie będą nadal walczyć o poparcie dla polskich postulatów. "Ostateczny rezultat dzisiejszego głosowania w sprawie delegowania kierowców, tak zdumiewający, jest wynikiem wspólnego głosowania europosłów, którzy byli niezadowoleni z odrzucenia propozycji wyłączenia transportu międzynarodowego spod delegowania, i tych, dla których 10 dni było zbyt długim okresem wyłączenia. Do ostatnich minut przed głosowaniem przekonywaliśmy europosłów z innych krajów i grup politycznych, aby zagłosowali w interesie przewoźników. Cały nasz wysiłek negocjacyjnie nie pójdzie jednak na marne. Będziemy go dalej kontynuować, by osiągnąć dobry wynik w ponownych pracach w Parlamencie" - powiedziała Jazłowiecka.

Transport drogowy to branża, w której polscy przewoźnicy w Europie radzą sobie bardzo dobrze. To ważna gałąź gospodarki, która tworzy w Polsce dziesiątki tysięcy miejsc pracy. Jest również istotna w wielu innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

W Brukseli powstał jednak pomysł, aby firmy te objąć przepisami dotyczącymi pracowników delegowanych. Oznaczałoby to, że po kilku dniach od przekroczenia granicy kierowca podlegałby prawu pracy państwa, w którym przebywa. Zwiększyłoby to koszty działalności polskich firm. Na takie rozwiązanie naciskają m.in. Francja i kraje Beneluxu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

14 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Krakus 2018-07-23 17:35:52

to przez to, ze trump renegocjowal umowe ograniczającej program nuklearny republiki islamskiej podwyzszyly sie ceny paliw. nie tam przez jakies oplaty emisyjne.

Bartek 2018-07-23 17:14:51

Kto by pomyślał, że tak diametralnie może się zmienić cena paliwa na stacjach. Szok w oczy pali. Wszystkie zagraniczne podnosza ceny. tylko nasi staraja sie trzymac

Brunet 2018-07-23 17:07:21

Wiedziałam, że przemysł naftowy w Wenezueli prędzej czy później dobiegnie załamania.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.