PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Outsourcing, korzyści: Pracownik czasowy może przynieść firmie więcej korzyści niż etatowy. Jakich?

• Pracownicy czasowi przynoszą firmom wiele korzyści.
• Wiedzą jak w najkrótszym czasie osiągnąć założone efekty.
• Posiadają też specyficzne doświadczenie zawodowe, zdobyte podczas różnorodnych, niszowych projektów.
• Czasem wystarczy jedno świeże spojrzenie na biznes, aby zmienić sposób działania całej organizacji na lepsze.

  • Autor:AT
  • 27 cze 2016 11:37
Outsourcing, korzyści: Pracownik czasowy może przynieść firmie więcej korzyści niż etatowy. Jakich?
Pracownicy czasowi przynoszą organizacjom wiele korzyści, a inny charakter ich pracy nie ogranicza się jedynie do terminowości współpracy (fot.pixabay.com)
REKLAMA

W firmie pojawia się potrzeba zatrudnienia wykwalifikowanego pracownika. Jednak jego unikalne kompetencje będą niezbędne tylko przez pewien czas. Taka sytuacja może wynikać z wielu powodów: zespół realizuje duży projekt, który wymaga dodatkowej pary rąk do pracy, lub kluczowy członek zespołu idzie na urlop macierzyński. Bez względu na powód wystąpienia takiego zapotrzebowania kadrowego, kluczem do sukcesu jest odpowiednie zdefiniowanie potrzeb oraz oczekiwań pracodawcy względem pracownika czasowego.

Pracownik, który będzie nieobecny przez dłuższy czas, może posiadać wiele lat cennego doświadczenia i niszowe umiejętności, co sprawia, że znalezienie dla niego zastępstwa jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Jeśli pracownik odchodzi z firmy, to pracodawca poszukuje na jego miejsce kogoś z podobnymi umiejętnościami, osobowością i ambicjami zawodowymi. Jednak w sytuacji, gdy zastępstwo jest potrzebne szybko i na pewien okres, znalezienie takiej osoby może graniczyć z cudem.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Outsourcing jest dla każdego? Obalamy mity na ten temat

Pracownicy czasowi przynoszą organizacjom wiele korzyści, a inny charakter ich pracy nie ogranicza się jedynie do terminowości współpracy. Są przede wszystkim wsparciem dla firm, które przechodzą transformację lub chcą rozwijać się w innym kierunku. Zrozumienie korzyści wynikających z zatrudniania na czas określony oraz ustalenie specyfiki stanowisk, zgodnie z przeformułowanymi oczekiwaniami wobec kandydatów, jest kluczowe dla pełnego wykorzystania potencjału pracowników czasowych.

Weryfikacja oczekiwań

Eksperci Hays zauważają, że wiele firm, reprezentujących różne sektory rynku, ma problem ze zrozumieniem charakterystyki pracy czasowej. Zespół Hays Response, zajmujący się rekrutacją wyspecjalizowanych pracowników zewnętrznych, często staje przed wyzwaniem znalezienia częściowo wykwalifikowanego pracownika, odpowiadającego na oczekiwania typowe dla rekrutacji stałych. – Ponieważ trudniej jest znaleźć pracownika na czas określony, Hays Response skupia się na budowaniu bazy kandydatów, którzy z różnych powodów są dostępni „od zaraz” i gotowi podjąć pracę w ramach projektu tymczasowego – tłumaczy Marek Wróbel, Head of Operations Hays Response. – Przykładowe powody to powroty z urlopów macierzyńskich, restrukturyzacje, albo chęć zdobycia doświadczenia na projekcie czasowym, żeby potem ewentualnie zostać w danej firmie. – dodaje ekspert Hays.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Outsourcing, korzyści: Pracownik czasowy może przynieść firmie więcej korzyści niż etatowy. Jakich?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.