Nowe przepisy dla agencji. Będzie nowy wzór wniosku o akredytację w ramach sieci EURES

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydało rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o akredytację do prowadzenia pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES (Europejskie Służby Zatrudnienia). Co się zmieni?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowe przepisy dla agencji. Będzie nowy wzór wniosku o akredytację w ramach sieci EURES

  •  Resort pracy przygotował wzór wniosku o akredytację do prowadzenia pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES.
  • W nowym wzorze nie będzie wymagane podawanie numeru REGON.
  • Termin wejścia w życie projektowanego rozporządzenia przewidziano na dzień 1 maja 2019 r.

Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej wprowadziła zmiany w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, polegające m.in. na wykreśleniu numeru REGON we wniosku o akredytację do prowadzenia pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES (Europejskie Służby Zatrudnienia).

Ponadto w latach 2016 – 2018 weszły w życie nowe unijne przepisy, które spowodowały, że część przepisów określona w obecnie obowiązującym rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie wzoru wniosku o akredytację do prowadzenia pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES jest nieaktualna.

W związku z tym konieczne jest wydanie nowego rozporządzenia, by zapewnić ciągłość dotychczasowych przepisów prawnych dotyczących wzoru wniosku o akredytację, a także by dostosować te przepisy do nowych unijnych regulacji dotyczących działania sieci EURES w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydało więc rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o akredytację do prowadzenia pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES (projekt wraz z nowym wzorem wniosku można pobrać poniżej).

W nowym wzorze wniosku o akredytację znajdą się następujące informacje:

  • część A będzie zawierać dane: nazwa podmiotu wnioskującego, dane teleadresowe (w tym adresy, pod którymi podmiot planuje świadczyć pośrednictwo pracy w ramach sieci EURES), forma prawna prowadzenia działalności, dane identyfikujące podmiot wnioskujący (NIP, numer w KRS, wpis do CEiDG);
  • w części B należy podać informacje: nazwa podmiotu współpracującego, dane teleadresowe (w tym adresy, pod którymi podmiot planuje świadczyć pośrednictwo pracy w ramach sieci EURES), forma prawna prowadzenia działalności;
  • część C zawiera informacje takie jak: informacje na temat wpisu do rejestru agencji zatrudnienia, opis systemów teleinformatycznych, opis doświadczenia w prowadzeniu pośrednictwa do pracy za granicą;
  • część D to informacje niezbędne do zawarcia umowy akredytacyjnej a więc: planowany zakres działań i usług do świadczenia w pośrednictwie pracy w ramach sieci EURES przez podmiot wnioskujący i podmiot współpracujący, stan zatrudnienia w podmiocie wnioskującym, znajomości języków obcych przez pracowników podmiotu wnioskującego, opłaty pobierane od pracodawców za pośrednictwo pracy;
  • część E zawiera informacje, które podmiot wnioskujący chciałby dodatkowo podać;
  • część F zawiera grupę oświadczeń wymaganych od podmiotu wnioskującego.
CZYTAJ DALEJ »

Pobierz PLIKI DO POBRANIA

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.