PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nadchodzi gorący czas dla pracowników handlu. Wsparcie będzie konieczne

Zamiast wyjście do sklepu z rodziną, komputer na kolanach. Tak coraz częściej wyglądają zakupy Polaków. Na zmianę duży wpływ miała pandemia koronawirusa. Czy przestawienie się na zakupy online dużej grupy klientów wpłynie na sytuację zawodową pracowników z handlu? Wszystko wskazuje, że tak.

  • Autor:KDS
  • 5 paź 2020 14:23
Nadchodzi gorący czas dla pracowników handlu. Wsparcie będzie konieczne
Potrzeba dodatkowych rąk do pracy niejednokrotnie pojawia się nagle i wymaga zaadresowania od razu, w ciągu kilkudziesięciu godzin. (Fot. PTWP)
REKLAMA
  • Wiele badań sugeruje, że pandemia trwale zmieni zwyczaje zakupowe, nie tylko Polaków. M.in. będziemy chodzić do sklepu rzadziej, ale robić większe zakupy.
  • Dlatego, zdaniem ekspertów z Cushman & Wakefield, w handlu dojdzie do przetasowań, czyli będzie postępować restrukturyzacja, a na znaczeniu zyskają rozwiązania technologiczne.
  • Tymczasem po lockdownie konsumenci ruszyli na zakupy. Co to zamieszanie oznacza dla pracowników?

Szacuje się, że w Polsce w szeroko rozumianym handlu pracuje nawet ponad 2 miliony osób (dane związku zawodowego UNI Europa). Przed nimi gorący czas. Zbliżają się listopadowe Black Friday i Cyber Monday, święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok oraz późniejsze wyprzedaże. Zazwyczaj te hasła oznaczały prawdziwe inwazje klientów na sklepy. W tych okresach, w poprzednich latach, ruch bywał wyższy o co najmniej kilkadziesiąt proc. (niż wynosi średnia dla danego sklepu w typowym dniu tygodnia). Powyższe reguły dotyczą nie tylko sklepów stacjonarnych, ale w jeszcze większym stopniu e-commerce, gdzie nasilenie ruchu na stronie internetowej potrafi przekraczać o kilkaset procent normalne statystyki odwiedzin.

Ewentualna druga fala pandemii tylko wzmocni te trendy. I gdyby można było przerzucić tę falę kupujących wyłącznie na sprawniejsze maszyny, problemu by nie było. Ale wciąż jeszcze w niektórych procesach ludzie są niezbędni.

Pracownik tymczasowy poszukiwany

Doświadczenie pokazuje, że w czasie takich gorących wyprzedaży sklepy - i te tradycyjne, i te online - nie są w stanie obsłużyć wszystkich zamówień korzystając tylko i wyłącznie z etatowców. To oznacza, że rośnie zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych, którzy wesprą obsługę klientów. Potrzeba dodatkowych rąk do pracy niejednokrotnie pojawia się nagle i wymaga zaadresowania od razu, w ciągu kilkudziesięciu godzin. Każdy wakat może przełożyć się na wymierne straty, np. w przypadku sklepu internetowego, który nie jest w stanie szybko zrealizować zamówień możemy mówić o stratach wizerunkowych i jeszcze bardziej dotkliwych stratach finansowych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nadchodzi gorący czas dla pracowników handlu. Wsparcie będzie konieczne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.