PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Lekcja z pandemii? Firmy korzystają z nowej sytuacji na rynku pracy

Świadomość zmienności rynku pracy – jego zależności od globalnej gospodarki i międzynarodowego łańcucha dostaw – to najważniejsza lekcja, którą zdaniem Iwony Szmitkowskiej, prezes Work Service, wyniesie z pandemii nie tylko HR. To, jak sprawdzi się w obecnej sytuacji, na stałe zaważy na jego roli w firmie.

Lekcja z pandemii? Firmy korzystają z nowej sytuacji na rynku pracy
Iwona Szmitkowska, prezes Work Service (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Podczas pandemii firmy doceniły atuty elastycznego rynku pracy i pracy tymczasowej, które umożliwiają szybkie dostosowanie się do koniunktury rynkowej.
  • Pandemia uwidoczniła też coraz większą rolę technologii w obszarze HR - rozwinął się i sprawdził model rekrutacji online.
  • Na znaczeniu zyskują także rozwiązania i aplikacje, umożliwiające zdalny dostęp do treści niezbędnych do wykonywania zadań oraz bezpieczne przechowywanie danych.

Zarządzanie sprawnym powrotem do nowej rzeczywistości, efektywne wsparcie operacyjnej działalności firm, weryfikacja zasobów i kadr, a także przemyślenie zapotrzebowania na przestrzeń biurową – to według Iwony Szmitkowskiej, prezes Work Service (WS) najpilniejsze zadania, stojące w tej chwili przed działami HR.

Priorytetem pozostaje także zapewnienie bezpiecznych warunków pracy - zwłaszcza, że nikt nie jest w stanie przewidzieć czy jesienią czeka nas kolejna fala zachorowań.

- Funkcjonowanie w zmieniającym się środowisku pracy to również wyzwania organizacyjne czy administracyjne. Jednocześnie bardzo ważne jest dostrzeżenie potrzeb pracownika, jeszcze większe wsparcie go w stawianiu czoła niepewności czy konieczności przekwalifikowania w zależności od oczekiwań konkurencyjnego rynku. Pandemia pokazała to jak w soczewce, a HR z pewnością ma w tym obszarze ważną misję do spełnienia – zaznacza prezes WS.

Po kilku miesiącach przyszedł też czas na realną ocenę wykorzystania pracy zdalnej. Firmy i pracownicy poznali jej zalety i wady.

- Z pewnością pozostanie ważnym modelem pracy, choć nie przeceniałabym jej skali. Z perspektywy HR wiąże się z koniecznością zapewnienia niezbędnego zaplecza, takiego jak sprzęt czy rozwiązania IT, a także modyfikacji w obszarze zarządzania, motywowania pracowników, budowania silnej kultury organizacyjnej, w której bazuje się przede wszystkim na zaangażowaniu, odpowiedzialności i lojalności pracownika, a nie ścisłej kontroli – wyjaśnia Szmitkowska.

I zwraca uwagę także na inną kwestię - w tej chwili HR mierzy się z dużą niepewnością. Przemysł i usługi wracają do skali działalności sprzed epidemii, stopniowo podejmując decyzje o nowych rekrutacjach. Jednocześnie część firm nadal pracuje w systemie pracy zdalnej, inne w systemie naprzemiennym.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lekcja z pandemii? Firmy korzystają z nowej sytuacji na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.