PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

E-commerce wystrzelił i nadal rośnie. To oznacza więcej pracy dla agencji zatrudnienia

Już nie tylko ubrania, ale też wyposażenie domu, kosmetyki czy... zabawki dla psa. Coraz częściej w internecie robimy codzienne zakupy spożywcze. Branża e-commerce w czasie pandemii wystrzeliła. A w następstwie boomu wzrosło zapotrzebowanie na pracowników – według danych agencji pracy EWL nawet o 150 proc. Wszystko wskazuje na to, że mamy tu do czynienia  nie  z jednorazowym skokiem, lecz trwalszą tendencją.

E-commerce wystrzelił i nadal rośnie. To oznacza więcej pracy dla agencji zatrudnienia
Z raportu "Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce" przygotowanego przez firmę doradczą PwC wynika, że w 2020 roku zakupy online wystrzeliły. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Jednym ze skutków pandemii koronawirusa jest błyskawiczny rozwój globalnej branży e-commerce. W 2020 roku światowy handel elektroniczny urósł o 28 proc.
  • - Z rozmów z naszymi klientami szacuję, że liczba operacji sprzedażowych wzrosła o 70-80 proc. Ale na tym nie koniec - mówi o zmianach w branży e-commerce Krzysztof Gralak, szef linii biznesowej EWL Logistics, dedykowanej sektorowi e-commerce.
  • Mimo cyfryzacji i automatyzacji rola pracownika w e-handlu pozostaje kluczowa. Jakość jego pracy weryfikują klienci - bezpośrednio i w czasie rzeczywistym.

Z raportu "Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce" przygotowanego przez firmę doradczą PwC wynika, że w 2020 roku zakupy online wystrzeliły. W 2020 r. kanał online miał 14 proc. udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Z wyliczeń wynika, że wartość rynku e-commerce (wraz z usługami) w ubiegłym roku wyniosła - bagatela - 100 mld zł! Zaś w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł.

Podobne wnioski płyną z danych OEDC. Organizacja w publikacji "E-commerce w czasach COVID-19" podkreśla, że pandemiczny kryzys zwiększył dynamikę krajobrazu handlu elektronicznego i rozszerzył jego zakres o nowe firmy, segmenty konsumentów (np. osoby starsze) oraz produkty (np. artykuły spożywcze).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Krzysztof Gralak, szef linii biznesowej EWL Logistics (fot. EWL)
Krzysztof Gralak, szef linii biznesowej EWL Logistics (fot. EWL)

- Zamknięto ludzi w domach, zamknięto im galerie handlowe, gdzie do tej pory robili zakupy i spędzali czas, a ich potrzeby zakupowe niewiele się zmieniły. Mimo że nikt nie wiedział, czym grozi pandemia, ile będzie trwała, jak będzie wyglądało nasze codzienne życie, to każdy chciał funkcjonować w sposób jak najbardziej zbliżony do tego, co było wcześniej. W efekcie zdecydowana większość ludzi zaczęła korzystać z internetu jako narzędzia do robienia zakupów. Zaczęła sprawdzać, jakie towary są tam dostępne, a kiedy okazało się, że można zamówić dosłownie wszystko, pojawiła się masa dodatkowych zakupów - wyjaśnia Krzysztof Gralak, szef linii biznesowej EWL Logistics, dedykowanej sektorowi e-commerce.

Zakupy w nowym modelu

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: E-commerce wystrzelił i nadal rośnie. To oznacza więcej pracy dla agencji zatrudnienia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.