PARTNER PORTALU partner portalu

Cztery kroki do skutecznej rekrutacji pracowników tymczasowych

Odpowiednie kanały komunikacyjne, właściwe sformułowanie treści ogłoszenia, wsparcie agencji pracy tymczasowej oraz nieprzerwane poszukiwanie. To elementy, na które powinny zwrócić uwagę firmy planujące zatrudnienie pracowników tymczasowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Cztery kroki do skutecznej rekrutacji pracowników tymczasowych

  • Branża sprzedażowa, produkcja, sprzątanie czy opieka nad dziećmi, hotelarstwo czy call center. To sektory, w których bez problemu znajdziemy ogłoszenia o pracę tymczasową.
  • Dla firm ta forma zatrudnienia jest wygodnym rozwiązaniem. Zapewniają sobie w ten sposób możliwość dopasowania liczby pracowników do aktualnego zapotrzebowania.
  • Jak skutecznie rekrutować osoby do pracy na kilka miesięcy? Podpowiada Natalia Bogdan z agencji pośrednictwa pracy Jobhouse.

Jak mówi Bogdan, firmy, które potrzebują pracowników tymczasowych, zazwyczaj zwracają się z prośbą o wsparcie do agencji zatrudnienia tymczasowego, która pośredniczy w kontaktach między pracownikiem a firmą. Formalnie to one zatrudniają rekrutowanych przez siebie ludzi na podstawie umowy na czas określony lub umowy zlecenie. Współpracujące z nimi przedsiębiorstwa przyjmują na siebie jedynie rolę pracodawcy wyznaczającego pracownikowi zadania i kontrolującego ich wykonywanie.

- Tak jak przy każdej rekrutacji tutaj również pojawia się kluczowe pytanie – jak skutecznie przeprowadzić rekrutację, by wybrać odpowiednich pracowników. Trzeba też pamiętać, że są pewne "haczyki", na przykład dotyczące tego, że wszystkie okresy zatrudnienia jednej osoby nie mogą łącznie przekraczać 18 miesięcy - mówi Natalia Bogdan z agencji pośrednictwa pracy Jobhouse.

Cztery kroki do skutecznej rekrutacji

Mówiąc o elementach, na które warto zwrócić uwagę podczas poszukiwania pracowników tymczasowych, wskazuje na korzystanie z odpowiednich kanałów do komunikowania się.

- Bardzo wiele zależy od tego, jakiego typu pracownika poszukujemy. Pod tym kątem należy dobierać kanały komunikacyjne - czyli w dzisiejszych czasach głównie portale internetowe, na których zamieścimy nasze ogłoszenie. Jeżeli poszukujemy pracowników fizycznych, to raczej nie powinniśmy publikować anonsu na GoldenLine czy LinkedIN. Są to miejsca przeznaczone dla kandydatów średniego i wyższego szczebla. Tu zdecydowanie lepsza będzie Gratka.pl czy Pracuj.pl. I na odwrót. Warto również wiedzieć, że są też specjalne odrębne serwisy dla osób niepełnosprawnych, takie jak choćby Integracja.pl - podpowiada ekspertka.

Inna kwestia to odpowiednie sformułowanie treści ogłoszenia. Nim siądziemy do redagowania, powinniśmy wiedzieć, do kogo właściwie je kierujemy. Tutaj przydaje się stworzenie profilu kandydata. Jak się do tego zabrać? Na przykład rozmawiając z obecnymi pracownikami - zwłaszcza tymi niedawno przyjętymi. Zapytajmy ich, co ich skłoniło do przyjęcia naszej oferty i co sobie u nas cenią. Sprawa jest łatwa, kiedy taki profil jest mocno sprecyzowany. Jeśli jednak poszukujemy pracowników o dużej rozpiętości - wieku, płci czy doświadczenia - warto rozważyć przygotowanie kilku osobnych ogłoszeń.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.