PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Badanie Hays Poland: co trzecia firma chce w 2018 roku zatrudniać pracowników tymczasowych

Co trzecia firma planuje w tym roku zatrudnić pracowników tymczasowych. W tej sposób przedsiębiorcy oszczędzają czas poświęcany na rekrutację, a zyskują często świeże spojrzenie na biznes, które wnosi osoba spoza firmy. A jak sami pracownicy tymczasowi oceniają swoją pracę i relacje z pracodawcami?

  • Autor:MIW
  • 14 mar 2018 15:54
Badanie Hays Poland: co trzecia firma chce w 2018 roku zatrudniać pracowników tymczasowych
Pracownicy tymczasowi najczęściej są związani z branżą IT i telekomunikacyjną (fot. Pixabay.com)
REKLAMA

Jak wynika z badania Hays Poland, aż 88 proc. pracodawców zamierza w tym roku zwiększyć zatrudnienie. Ponad połowa z ankietowanych zapowiedziała, że będzie zatrudniać wyłącznie pracowników etatowych, 26 procent wskazało na możliwość zatrudniania zarówno pracowników stałych, jak i tymczasowych, zaś 8 proc. stwierdziło, że interesują ich wyłącznie pracownicy tymczasowi i kontraktowi.

W badaniu udział wzięło także ponad 400 pracowników tymczasowych. Najczęściej byli oni związani z branżą IT i telekomunikacyjną, finansami i księgowością bądź produkcją i inżynierią. Większość z nich dobrze bądź bardzo dobrze oceniła warunki pracy tymczasowej. Za największy czynnik motywacyjny do podjęcia takiej pracy uznają oni możliwość zdobycia doświadczenia (wskazało to 52 proc. ankietowanych), możliwość pracy dla wybranych firm (24 proc.), elastyczność zatrudnienia (18 proc.), możliwość uczestniczenia w interesujących projektach, a także trudność w znalezieniu stałej pracy (po 16 proc.) i atrakcyjniejsze wynagrodzenie (12 proc.). A jaki aspekt pracy tymczasowej badani wskazali jako najgorszy? Samą... formę zatrudnienia. Takiej odpowiedzi udzieliło 64 proc. badanych.

Źródło: Hays Poland
Źródło: Hays Poland

Badania wykazały, że zdecydowana większość ankietowanych dostrzega różnicę w ofercie pracodawcy kierowanej do osób zatrudnianych na stałe i tymczasowo. Aż 56 proc. wskazało na bardzo dużą, a 22 proc. na raczej dużą różnicę w tej kwestii.

- Z pewnością jest to obszar, nad którym pracodawcy muszą się pochylić, chcąc w pełni korzystać z zatrudnienia tymczasowego – czytamy w raporcie Hays Poland.

Badania pokazują, że zarówno poziom zaangażowania w pracę, jak i utożsamianie się z pracodawcą jest u pracowników tymczasowych wysokie – w przypadku pierwszego z tych wskaźników odpowiedzi takiej udzieliło łącznie 88 proc. badanych, w przypadku drugiego – 52 proc.

Źródło: Hays Poland
Źródło: Hays Poland

Prawie 2/3 badanych było skłonnych polecić pracę tymczasową innym osobom, jeszcze więcej (68 proc.) zadeklarowało gotowość dalszej pracy w tej formie zatrudnienia.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Badanie Hays Poland: co trzecia firma chce w 2018 roku zatrudniać pracowników tymczasowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.