PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Agencje zatrudnienia w Polsce: Sukces możliwy nie tylko dla gigantów

Sukces jest możliwy nie tylko dla takich gigantów jak Work Service. Dowodem na to jest agencja zatrudnienia Lobo. Cztery lata temu zespół tworzyły 3 osoby. Dzisiaj jest ich 30. Pracują w pięciu oddziałach, z czego jednym w Amsterdamie. Na czym małe agencje opierają swoją przewagę konkurencyjną? Jak przekonać HR-owca do pracy w niewielkiej agencji? Jak walczyć o klientów? O tym wszystkim rozmawiają z PulsHR.pl Maciej Michalewski, prezes agencji Lobo oraz Julia Włosowicz, menedżer poznańskiego oddziału.

Agencje zatrudnienia w Polsce: Sukces możliwy nie tylko dla gigantów
Maciej Michalewski, prezes agencji Lobo oraz Julia Włosowicz, menedżer poznańskiego oddziału. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

W 2012 r. roku w Lobo pracowały 3 osoby. Obecnie jest was ponad 30. Sukces?

Maciej Michalewski, prezes agencji Lobo: - Dobór odpowiednich pracowników jest jednym z najważniejszych elementów zarządzania. Wybory związane z zatrudnieniem nie zawsze są trafne, a błędy popełnione w początkowej fazie rozwoju firmy mogą być dla niej szczególnie bolesne.

Mieliśmy kilka takich przypadków w Lobo, m.in. tuż po starcie naszej firmy, gdy okazało się, że nasz świeżo pozyskany handlowiec, który miał być głównym motorem napędowym sprzedaży, po pierwszym tygodniu współpracy złożył wypowiedzenie. Okazało się, że podejmując współpracę z nami pracownik jednocześnie renegocjował warunki pracy u dotychczasowego pracodawcy, o czym oczywiście nie raczył nas poinformować. Wręcz przeciwnie, zapewniał nas, że współpraca z poprzednią firmą została definitywnie zakończona.

Tego typu problemy są nieodłączną częścią biznesu. Wszyscy uczestnicy rynku, bez względu na rolę w jakiej występują, są nieustannie narażeni na ryzyko związane z niepewnością tego, co przyniesie kolejny dzień. Zdolność uczenia się i nieustępliwość w dążeniu do postawionych sobie celów, jest z pewnością kluczem do sukcesu.

Julia Włosowicz, menedżer poznańskiego oddziału agencji Lobo: - Dla mnie najtrudniejsza była praca w domu. Potrzebuję ludzi koło siebie - to mnie napędza. Niestety rozgraniczenie czasu prywatnego od zawodowego było sporym wyzwaniem. Rano po przebudzeniu, otwierałam laptopa i byłam już w pracy. Mój partner wracał do domu, a ja wciąż walczyłam o każdego kandydata do projektu. Po czterech miesiącach miałam już kilka większych sukcesów na koncie, ale też czułam zmęczenie. To był czas na podjęcie decyzji o budowanie zespołu.

Skoro mowa o budowaniu zespołów, to czym kierowaliście się podczas wyboru menedżerów?

MM: - Przy wyborze menedżerów oprócz doświadczenia w branży i w zarządzaniu zespołem brałem przede wszystkim pod uwagę to, czy kandydat posiada elementarne dla mnie cechy, tj. odpowiedzialność za własne słowa oraz umiejętność jasnego komunikowania swoich potrzeb i celów. Wychodzę z założenia i uczę tego w Lobo, że w biznesie najważniejsza jest właśnie odpowiedzialność i dobra komunikacja. Większość pozostałych umiejętności można nabyć wraz z gromadzonym doświadczeniem.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Agencje zatrudnienia w Polsce: Sukces możliwy nie tylko dla gigantów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • andreas 2017-03-21 17:28:40

    o jakiej odpowiedzialnosci myslisz ?w biznesie nie nabedziesz umiejetnoscj.musisz je po prostu miec. nie kazdy je ma ale......................!!

  • niepelnosprawny,org 2016-06-14 20:23:53

    wszystko widać

  • znawca zagadnienia 2016-05-20 21:03:49

    pitu pitu

  • SANTIAGO PLACEK 2016-05-17 23:18:25

    SUPER WYWIAD!

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.