PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zwykły brak szacunku. Oto co robią polscy pracownicy

Chociaż spotkania za pośrednictwem internetu to już codzienność, wiele osób nadal nie do końca wie, jak należy się w ich czasie zachowywać. Aż 53 proc. ankietowanych przez polski ClickMeeting przyznało, że chciałoby wprowadzenia jasnych zasad etykiety dla spotkań online.

  • Autor: jk
  • 28 cze 2021 13:07
Zwykły brak szacunku. Oto co robią polscy pracownicy
Tylko 27 proc. respondentów nie zdarzyło się nigdy w trakcie spotkań online zajmować innymi rzeczami (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Wielu uczestników spotkań online chciałoby, żeby udział w nich jak najbardziej przypominał doświadczenie spotkania na żywo.
  • Dla 48 proc. respondentów włączanie kamery internetowej w trakcie spotkania jest oznaką szacunku do współuczestników.
  • Tymczasem blisko 29 proc. ankietowanych uważa, że uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż w trakcie spotkań na żywo. 

Według raportu polskiej firmy ClickMeeting dostarczającej platformę do spotkań online i webinarów aż 62 proc. ankietowanych jako najlepsze rozwiązanie na przyszłość wskazuje łączenie pracy zdalnej i stacjonarnej. Tylko 14 proc. chciałoby powrotu do pracy wykonywanej wyłącznie z biura. Niektórzy pracodawcy już podjęli decyzję o przejściu na stałe w hybrydowy tryb pracy, niezależnie od sytuacji pandemicznej.

Jasne zasady etykiety dla spotkań online

W przeprowadzonej przez ClickMeeting ankiecie na temat zasad savoir-vivre na spotkaniach online blisko 53 proc. respondentów wskazało, że widzi potrzebę wprowadzenia na nich jasnych zasad etykiety. Blisko 29 proc. ankietowanych uważa, że uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż w trakcie spotkań na żywo. Zdaniem 24 proc. dobre maniery online są zachowywane tak samo często, jak na spotkaniach na żywo.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

I choć wpadki podczas telekonferencji na pierwszy rzut oka wydają się śmieszne, to z pewnością takie nie są dla ich bohaterów. Do kanonu przejdzie pokazanie zbyt wielu gołych części ciała. Wejście dzieci do pokoju w trakcie wideorozmowy to też klasyka. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

- Przez wiele lat w zasadzie nie rozmawiało się o savoir-vivrze w kontekście spotkań online, bo nie były one taką codziennością, jaką stały się w ciągu ostatniego roku - mówi Aleksandra Pakuła, specjalistka w zakresie kreowania wizerunku i założycielka Instytutu Etykiety.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Zwykły brak szacunku. Oto co robią polscy pracownicy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • vegecia 2021-06-29 18:43:07

    Kto to pisal 😃 artykul o dobrych manierach a informacji podanych zadnych, co autorowi przeszkadza, mowiac jego jezykiem - zle maniery? kto nie odpowiedzial DZIEŃ DOBRY? to sa zle maniery.... ktos autora tak potrakowal i sie wyzywa w artykule, kompletnie nie potrafiac omówić problemu, he problemu, a problemu zadnego nie ma! tylko sa to zapewne prywatne odczucia. Polecam pisac zlote mysli do wlasnego dzienniczka niz artykuly w internecie

  • Odmóżdżeni.ue 2021-06-28 15:53:58

    Ale bełkot dla korpoludków.

  • Zeghar 2021-06-28 15:53:19

    Serio? To jakieś narzucanie anachronicznych zachowań na nowoczesny sposób komunikacji. Odpowiedzi lizusów czy wyssane z palca nijak nie mają się do rzeczywistości, zwłaszcza gdy bierze się pod uwagę nadchodzące nowe pokolenia.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.