PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zwolnienie bez konsekwencji. Pracodawcy powinni przejść te kroki

Rozwiązanie umowy nie należy do najprzyjemniejszych momentów w karierze zawodowej pracownika. Może przynieść dużo nieprzyjemności również pracodawcom. Dlatego warto podjąć konkretne działania, by zmniejszyć negatywne skutki rozstawiania się z pracownikami.

  • Autor:KDS
  • 22 maj 2020 10:16
Zwolnienie bez konsekwencji. Pracodawcy powinni przejść te kroki
Rozwiązanie umowy nie należy do najprzyjemniejszych momentów w karierze zawodowej pracownika. Fot. shutterstock
REKLAMA
  • Pracownik lub współpracownik, z którym firma się aktualnie rozstaje może za chwilę stać się jej klientem, kontaktem biznesowym, ambasadorem lub chodzącą antyreklamą.
  • Wszystko zależy od sposobu zakończenia współpracy.
  • W czasie pandemii, kiedy blisko 70 proc. firm rozważało możliwość zwolnień, wiedza jak dobrze rozstać się z pracownikiem, jest na wagę złota.

Wyniki badań przeprowadzone tuż po wybuchu pandemii dawały katastrofalny obraz. Konfederacja Lewiatan podawała, że aż 69 proc. pytanych zadeklarowało, że planuje redukcje zatrudnienia. Najgorsza sytuacja była w firmach małych i średnich. - W sumie, w ciągu najbliższych 2 miesięcy, 54 proc. pytanych firm planuje zwolnić od 20 proc. do 50 proc. załogi - pisali eksperci Lewiatana. Choć kolejne edycje badań wskazywały na malejącą liczbę firm rozważających redukcję liczby pracowników, to kwestia odpowiedniego rozstania się z nimi nadal jest istotna.

Rozwiązanie umowy nie należy do najprzyjemniejszych momentów w karierze zawodowej  pracownika, ale może przyczynić się do przemyślenia dotychczasowej ścieżki zawodowej i podjęcia nowych kroków. Świadomy pracodawca stara się jak najlepiej zakończyć współpracę, dlatego coraz częściej firmy zaczynają przykładać wagę do narzędzi i rozwiązań mających na celu employer brandingowych narzędzi, takich jak outplacement i exit interview.

Zapanujmy nad stresem

- Outplacement to system wsparcia pracowników, którzy kończą współpracę z daną firmą. Jest
on korzystny dla obu stron. Pracownicy otrzymują wsparcie w sytuacji, w której zmuszeni są znaleźć inne miejsce pracy czy źródło dochodu, co jest procesem wysoce stresogennym, z drugiej strony outplacement pozwala firmie załagodzić negatywne emocje zwalnianych osób, nie dopuszczając tym samym do rozprzestrzeniania przez nich niekorzystnych opinii na temat środowiska pracy w danym miejscu - podkreśla Katarzyna Richter, międzynarodowy ekspert z zakresu HR i psychologii międzykulturowej.

 Katarzyna Richter, międzynarodowy ekspert z zakresu HR i psychologii międzykulturowej. Fot. materiały prasowe
Katarzyna Richter, międzynarodowy ekspert z zakresu HR i psychologii międzykulturowej. Fot. materiały prasowe
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zwolnienie bez konsekwencji. Pracodawcy powinni przejść te kroki

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.