PARTNER PORTALU partner portalu

Zmiany w komunikacji wewnętrznej, większy dostęp do psychologa. Tak Fresenius dba o pracowników w czasie pandemii

Zwiększenie dostępności do psychologa, edukacja z zakresu ochrony przed zakażeniami, elastyczny grafik czy bezpośredni kontakt z menadżerami, pomoc i wsparcie dla pracowników przebywających na kwarantannie. Tak Fresenius Medical Care Polska, firma zajmująca się dostawcą produktów i usług dla osób z chorobami nerek, w czasie pandemii dba o swoich pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zmiany w komunikacji wewnętrznej, większy dostęp do psychologa. Tak Fresenius dba o pracowników w czasie pandemii

  • Firma medyczna Fresenius w czasie pandemii wprowadziła szereg działań, które mają ułatwić pracę w tym trudnym czasie oraz zachęcić nowe osoby do rekrutacji.
  • M.in. zwiększyli czas dostępu do psychologa czy wspierają pracowników będących na kwarantannie. 
  • - Komunikacja wewnętrzna w czasie koronawirusa powinna być szybka, systematyczna, otwarta i odpowiedzialna - o zmianach w zakresie komunikacji wewnętrznej mówi dr Tomasz Prystacki, prezes zarządu Fresenius Medical Care Polska i Fresenius Nephrocare Polska.

- Pracownicy naszych Centrów Dializ Fresenius, lekarze, pielęgniarki, cały personel pomocniczy i back office, pracują teraz wyjątkowo intensywnie. Nasi pacjenci, chorzy na przewlekłą chorobę nerek to grupa najwyższego ryzyka. Stawką jest tu niejednokrotnie ludzkie życie. Warto użyć porównania z samolotem. Kiedy podczas lotu pada komenda by założyć maski tlenowe, najpierw trzeba to poprawnie zrobić samemu - potem można uratować dziecko lub współpasażera. My wspieramy pracowników, by oni mogli w pełni skoncentrować się na chorych - mówi dr Tomasz Prystacki, prezes zarządu Fresenius Medical Care Polska i Fresenius Nephrocare Polska.

Bezpieczna praca

By wprowadzić tę zasadę w życie, m.in. zaangażowano dział HR, zaś w firmie wprowadzono dużo więcej działań, niż wymagał tego w swoich wytycznych GIS. Jeszcze zanim polski rząd wydał w tej sprawie oficjalne zalecenia, wprowadzono wewnętrzne wytyczne związane z edukacją pracowników w temacie prewencji zakażeń i procedur sanitarnych. Działania te zostały obecnie wzmocnione i powtórzone. Komunikaty i zalecenia zostały rozesłane pocztą mailową, a materiały umieszczone w gablotach w centrach dializ i biurach. Wszyscy pracownicy mają dostęp do maseczek, rękawiczek czy środków do dezynfekcji. 

Co więcej, opracowano wytyczne dotyczące minimalizowania podróży służbowych. Przeważająca większość spotkań firmowych zmieniła formułę z osobistej na zdalną. Całkowicie zreorganizowano pracę zespołu centrali spółki – około 70 proc. osób pracuje w trybie ciągłym w home office.

Czytaj więcej: Medycyna pracy i szkoleniami BHP w czasie pandemii. Resort daje wskazówki

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.