PARTNERZY PORTALU

Zapytali pracowników jak wyobrażają sobie idealnie biuro. Odpowiedzi wykorzystali w praktyce

  • KDS
  • 16 gru 2022 16:38

Powrót do biur po pandemii okazał się trudny – i dla pracodawców, i dla pracowników. Firmy próbowały namawiać, a czasem wręcz zmuszać zespoły do powrotu do biur – często bezskutecznie, bo możliwość pracy zdalnej dla wielu osób była benefitem, z którego nie chciały zrezygnować. Jednocześnie brak spotkań w biurze nie sprzyjał relacjom, komunikacji i kreatywności. Aby zwiększyć komfort pracy Rohlig Suus Logistics zdecydował się stworzyć miejsce pracy, do którego pracownicy będą chcieli wrócić, nawet mając alternatywę pracy zdalnej. Zmiany w biurze poprzedziło badanie opinii w firmie. Na podstawie wniosków z badania wdrożyła zupełnie nowy standard biura w ramach projektu Office of the future.

Zapytali pracowników jak wyobrażają sobie idealnie biuro. Odpowiedzi wykorzystali w praktyce
Tak wygląda nowe biuro Rohlig Suus Logisticsfot. Materiały prasowe
REKLAMA
  • Firma logistyczna Rohlig Suus Logistics, by zachęcić pracowników do powrotu do biura z home office zdecydowała się na remont biura.
  • Nim zaczęły się prace, zapytała pracowników o to, czego oczekują od przyjaznego miejsca pracy.
  • Ich podpowiedzi wykorzystano do stworzenia nowej przestrzeni biurowej.

Dla branży logistycznej czas pandemii okazał się wyjątkowym wyzwaniem. Konieczność zapewnienia ciągłości dostaw mimo zamykanych granic, nakładanej czasem na całe obszary kwarantanny i bardzo dynamicznych zmiany stawek nałożyły się na pełną wyzwań nie tylko technologicznych pracę zdalną. Gdy wiadomo już było, że sposób pracy zmienił się na zawsze, Rohlig Suus Logistics wraz z Kinnarps rozpoczął prace nad zdefiniowaniem na nowo potrzeb pracowników i dostosowaniem swoich biur do hybrydowego modelu.

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe

W ramach przygotowań do zmian przeprowadzono dziesiątki webinarów, ankiet i wywiadów indywidualnych, a na podstawie ich wyników całkowicie zmieniono wygląd i organizację biura.

Do tej pory rewolucyjne zmiany aranżacji, wyposażenia, ale przede wszystkim sposobu współpracy w biurze objęły już centralę w Warszawie, biura portowe w Gdyni i Szczecinie, oddział w Łodzi, a także otwierane po przeprowadzce oddziały w Bydgoszczy i Poznaniu.

Postpandemiczne wyzwanie pracy zdalnej i hybrydowej

Nowy projekt biura miał wspierać kulturę firmową nastawioną na dialog, szybką decyzyjność, kreatywność i współpracę – w myśl jednej z wartości firmy „one step ahead”. Inspiracją był nowy standard przestrzeni biurowych w branży IT, konsultingowej czy finansowej, kluczowe jednak było zidentyfikowanie potrzeb pracowników i tego, co dla nich oznacza efektywna i komfortowa praca z biura.

W ramach przygotowań do opracowania nowej kultury pracy zorganizowano webinaria ze wszystkimi użytkownikami przestrzeni, której miały dotyczyć zmiany, przeprowadzono anonimowe ankiety i wywiady indywidualne, również z kluczowymi managerami i zarządem. Udział wzięło w nich ponad 100 osób, które wskazywały zalety pracy z domu i z biura, oczekiwania odnośnie przyszłości pracy i potrzeby, który nowy model pracy powinien zaspokajać.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zapytali pracowników jak wyobrażają sobie idealnie biuro. Odpowiedzi wykorzystali w praktyce

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA