PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wygląd biura ma znaczenie. Zwraca na niego uwagę co drugi student i absolwent

• 81 proc. pracowników z sektora SSC i BPO chciałoby zobaczyć swoje miejsce pracy przed podpisaniem umowy.
• Poziom zajętości biurek wynosi średnio 50-60 proc.
• Firmy posiadające pracowników o wysokim zaangażowaniu wykazują wyższe przychody operacyjne o 19,2 proc.

  • Autor:jk
  • 19 sty 2016 13:29
Wygląd biura ma znaczenie. Zwraca na niego uwagę co drugi student i absolwent
Puste biurka, ogromne sale konferencyjne zajmowane zaledwie przez 2-3 osoby, tłum w stołówce i brak miejsc do poufnej rozmowy telefonicznej – to jedne z wielu przejawów nieefektywnego wykorzystania powierzchni biurowej. (Fot. fotolia)
REKLAMA

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez ekspertów grupy Nowy Styl oraz pracowników agencji rekrutacyjnej Antal, istnieje kilka aspektów biznesowych motywujących do zmiany biura. Jednym z nich jest rozwój organizacji lub przeniesienie siedziby firmy. Wzrost zatrudnienia pracowników oraz zmiany organizacyjne powodują poszukiwania większej, bardziej optymalnej przestrzeni pracy. Analizy europejskiego rynku fuzji i przejęć pokazują, że czynnik ten jest coraz to bardziej powszechny, a Polska plasuje się jako jeden z bardziej aktywnych krajów pod tym względem.

Czytaj też: Adam Krzanowski, Grupa Nowy Styl: Jeżeli ktoś we wszystkim mi przytakuje, choć uważa inaczej, to jest to katastrofa

Kolejną przyczyną dynamicznych zmian biurowych jest zwiększenie świadomości organizacji w zakresie budowania atrakcyjnego wizerunku zewnętrznego. Strategiczne podejście do pozytywnego kreowania swojej marki jako potencjalnego pracodawcy, partnera biznesowego czy dostawcy usług jest ściśle związane ze spójną i zaplanowaną komunikacją.

Najbardziej dostępnym elementem tej komunikacji staje się przestrzeń biurowa będąca reprezentacyjną wizytówką firmy. Ma ona wpływ na kształtowanie pierwszego wrażenia podczas kontaktów biznesowych, jak i przyciąganie młodych, utalentowanych pracowników.

Źródło: IDA (2012), New ways od working.
Źródło: IDA (2012), New ways od working.

Badania wskazują, że 50 proc. polskich studentów i absolwentów jest zainteresowanych opinią pracowników na temat atmosfery i warunków pracy u potencjalnego pracodawcy, a 81 proc. pracowników z sektora SSC i BPO chciałoby zobaczyć swoje stanowisko pracy lub miejsce pracy przed podpisaniem umowy.

Względy ekonomiczne i chęć podwyższenia rentowności użytkowanej przestrzeni biurowej to następny czynnik oddziałujący na decyzję o nowym biurze. Puste biurka, ogromne sale konferencyjne zajmowane zaledwie przez 2-3 osoby, tłum w stołówce i brak miejsc do poufnej rozmowy telefonicznej – to jedne z wielu przejawów nieefektywnego wykorzystania powierzchni biurowej, jakie konsultanci grupy Nowy Styl zaobserwowali podczas realizacji projektów badawczych dla swoich klientów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wygląd biura ma znaczenie. Zwraca na niego uwagę co drugi student i absolwent

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.