BMW zdobyło największe poparcie ankietowanych - 61% wskazało, że chciałoby być zatrudnionym przez ten koncern samochodowy. BMW prześcignęło pozostałe firmy w aż trzech z dziesięciu kryteriów oceny: wynagrodzeń i benefitów oferowanych pracownikom, tworzonej przyjaznej atmosferze pracy oraz silnego kierownictwa. Drugie miejsce na podium zajęła firma Sony, a trzecie Samsung.
W skali światowej badania, sektor motoryzacyjny zajął dopiero 4. miejsce w zestawieniu atrakcyjności branż - po IT, biotechnologii (life sciences) i doradztwie biznesowym. Dlatego zwycięstwo BMW w ogólnoświatowym badaniu Randstad Award jest dowodem bardzo silnej pozycji marki pracodawcy niemieckiego koncernu.
Widoczna jest też jednak rosnąca z roku na rok ocena całego sektora motoryzacyjnego w oczach potencjalnych pracowników. Przed kilkoma tygodniami miało miejsce ogłoszenie wyników polskiej edycji Randstad Award 2014, którego zwycięzcą został Mercedes-Benz Polska. Drugie miejsce w naszym kraju zajęła z kolei Toyota Motor Manufacturing Polska. Zwycięstwo firmy z branży motoryzacyjnej miało miejsce również w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w Argentynie, Niemczech i Rosji firmy tego obszaru zajęły wręcz wszystkie trzy czołowe miejsca rankingu.
Obok zwiększenia atrakcyjności sektora motoryzacyjnego, obserwujemy ogólny wzrost ocen pracodawców w oczach potencjalnych pracowników. We wszystkich badanych krajach średnio firmy otrzymywały oceny o 4% wyższe w porównaniu do roku ubiegłego. Taka poprawa ogólnej oceny pracodawców, która miała miejsce również w Polsce, wynika ze zwiększenia się optymizmu respondentów i przekonania o poprawie sytuacji ekonomicznej na rynkach zarówno lokalnie, jak i międzynarodowo.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.