PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

"Wrócił mój bohater!". Firmy szykują się na powrót pracowników

"Wrócił mój bohater. Twoje biurko", "Wreszcie się widzimy". Takie karteczki po powrocie z przymusowego home office na swoich biurkach znaleźli pracownicy Rossmann Polska czy Lideo. Właśnie zaczął się czas licznych powrotów do biur. Wiele firm zastawia się, jak miło przywitać pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

"Wrócił mój bohater!". Firmy szykują się na powrót pracowników

  • Wybuch pandemii koronawirusa spowodował, że w wielu firmach wprowadzono przymusowy home office.
  • Każdy, kto mógł, wykonywał swoje obowiązki z domu. Nieraz pierwszy raz w życiu zawodowym...
  • Wraz z luzowaniem kolejnych obostrzeń, firmy zaczynają zastanawiać się, jak przywitać pracowników, których w biurach nie było nieraz i od połowy marca.

Jak duża była skala przeniesienia pracowników z biur do domów, doskonale obrazują najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego. W pierwszym kwartale 2020 roku do poziomu 6,4 proc. wzrósł odsetek osób, które wykonywały swoją pracę z domu. Rok wcześniej było to 4,8 proc. Przy czym o prawdziwym "wystrzale" tej formy aktywności zawodowej możemy mówić w dwóch ostatnich tygodniach marca. Wtedy wskaźnik poszybował w górę i wyniósł 14,2 proc. Analitycy GUS podają, że wśród badanych aż 71,8 proc. wskazało sytuację związaną z koronawirusem jako bezpośredni powód pracy z domu.

Ciekawie prezentują się też dane o tym, skąd pochodzą pracownicy skierowani na home office. W pierwszym kwartale ubiegłego roku „z domu” pracowało 5,9 proc. mieszkańców wsi i 4,1 proc. mieszkańców miast. Rok później odsetek pracujących w formule „home office” na wsi wzrósł o 0,9 punktu proc., a w mieście aż o 2 punkty proc. Biorąc pod uwagę drugą połowę marca 2020 roku, mieszkańcy miast mieli już znaczną przewagę na „home office” – 16,9 proc. w stosunku do 10,2 proc.

Czytaj więcej: Powrót do biur. Eksperci Hays Poland podpowiadają, jak go przeprowadzić

- To pokazuje, jak duże zmiany zaszły w firmach w podejściu do tematu pracy zdalnej. Wielu pracodawców po pojawieniu się zagrożenia epidemicznego w Polsce zaczęło przystosowywać swoją działalność do tego, by umożliwić pracownikom pracę w domu, zapewniło im dodatkowy sprzęt i zliberalizowało swoje zasady w tym zakresie - zauważa Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service.

Witaj pracowniku!

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
do jh 2020-06-10 09:06:05

w twoim przypadku dopiero pachnie podwójnymi standardami. Zaistniałeś krytyką krzywdzenia bohaterów w sklepach, dlatego nie pójdziesz do nich żeby ukarać biurowych. Polskie to prawdziwie :)

jh 2020-06-03 00:07:50

Bohaterami w firmie Rossmann są kasjerki w sklepach poza centrami handlowymi które były najbardziej narażone na wirusa. To byli prawdziwi bohaterowie. Natomiast osoba pracująca zdalnie z domu takim bohaterem nie jest. Na kilometr pachnie to podwójnymi standardami. A nie sądze aby kasjerki tez byly witane takimi karteczkami. Miałem isc w tym tygodniu na zakupy do Rossmana. Chyba jednak pojde do konkurencji. Po tym artykule mam niesmak.

Zeghar 2020-06-02 20:17:24

No dobra, a ci co zostali w firmie to coś dostaną? Bo jeśli nie, to wali na kilometr dyskryminacją.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.