PARTNER PORTALU partner portalu

Większość pracowników pozytywnie ocenia pracodawców i ... wymaga od nich więcej

Pod względem rodzaju benefitów zachęcających do związania się z danym pracodawcą na dłużej, polscy pracownicy nie są wybredni. Jak pokazały wyniki badania „Confidence Index” przeprowadzonego w II kwartale 2019 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page, na czele listy są prywatna opieka medyczna, dodatkowe ubezpieczenie na życie, karta na siłownię.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Większość pracowników pozytywnie ocenia pracodawców i ... wymaga od nich więcej

  • Firma rekrutacyjna Michael Page opublikowała wyniki najnowszej edycji badania „Confidence Index”, przeprowadzonego w II kwartale 2019 r..
  • Dowiemy się z nich, że większość Polaków (63 proc.) jest zadowolona z ogólnych warunków zatrudnienia.
  • Niemal połowa (46 proc.) jest usatysfakcjonowana wysokością swojej pensji, a 47 proc. dobrze ocenia także stabilność swojej pracy.

Pozytywne nastroje wśród pracowników przekładają się na wzrost oczekiwań względem pracodawcy, a silna pozycja kandydatów na rynku pracy sprawia, że konkurowanie wysokością wynagrodzenia staje się coraz trudniejsze. W takiej sytuacji na znaczeniu zyskują aspekty pozafinansowe. Do najważniejszych z nich należą m.in. dostęp do szkoleń, który jest istotny dla niemal 93 proc. respondentów, możliwość korzystania z elastycznych godzin pracy (73 proc.) oraz z pracy zdalnej (63 proc.).

Michael Page sprawdził również jakie benefity spośród szerokiej gamy dostępnych dla Polaków są dla nich najważniejsze. Najczęściej wymieniany był dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej (89 proc.). Tylko niecałe 8 proc. respondentów przyznało, że czynnik ten nie ma znaczenia przy wyborze miejsca zatrudnienia. Niewiele mniej, bo 75 proc. ankietowanych chciałoby otrzymać od pracodawcy dodatkowe ubezpieczenie na życie. Aspekt ten jest szczególnie istotny zwłaszcza dla osób powyżej 50. roku życia (76 proc.). Karta sportowa to atrakcyjny dodatek do pensji dla 49 proc. ankietowanych, przy czym wśród osób poniżej 30 roku życia odsetek ten wynosi aż 66 proc., a pracownicy w wieku 50+ są zainteresowani nim trzy razy rzadziej.

Czytaj więcej: Oto benefity, których chcą sami pracownicy

Z badania wynika, że 7 na 10 ankietowanych liczy na to, że otrzyma służbowy laptop i telefon. Z kolei 53 proc. pracowników chciałoby mieć do dyspozycji również służbowy samochód. Firmowe auto jest szczególnie pożądane przez pracowników na stanowiskach menedżerskich (77 proc.) oraz wśród osób powyżej 50 roku życia (62 proc. wskazań w tej grupie wiekowej w porównaniu do 39 proc. wskazań wśród respondentów poniżej 30 roku życia).

Co poza standardem?

- Oferowanie pracownikom benefitów pozapłacowych jest coraz częściej spotykane w polskich firmach, dlatego dla wielu kandydatów takie dodatki, jak karty sportowe, czy pakiety medyczne są już standardem. Wobec tego, wielu pracodawców inwestuje w mniej popularne benefity, które jednak mogą bardziej zaskoczyć pracowników. Należą do nich np. dodatki do posiłków, zapewnianie przekąsek w biurze, czy obdarowywanie pracowników specjalnymi punktami wymienialnymi na bilety do kina czy do teatrów - komentuje Piotr Dziedzic, dyrektor w firmie rekrutacyjnej Michael Page.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Daniel 2019-09-14 22:10:50

tez podyplomówke na WSB skonczyłem ale po to zeby awans dostac i byc specjalista z wykształceniem w moim kierunku a nie dla benefitów :P

Olek 2019-08-21 21:42:16

ja dla benefitów zmieniłem prace jak tylko skonczyłem podyplomówke na WSB i sie przekwalifikowałem bo benefity to duze odciazenie wydatków wiec tak jakby wiecej kasy w kieszeni

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.