Tradycja świątecznych spotkań dotyczy przede wszystkim sfery życia prywatnego, ale od kilkunastu lat jest również coraz mocniej obecna w życiu zawodowym Polaków. Jak będzie w tym roku?
- Autor:jk
- •16 lis 2020 13:19

- Organizacja świątecznego spotkania była dotychczas najpopularniejszą inicjatywą pracodawców, związaną z Bożym Narodzeniem i Nowym Rokiem.
- I choć na rynku jest dostępnych coraz więcej ofert na realizację eventów wigilijnych online z wykorzystaniem dedykowanych platform, to jednak firmy nadal rozważają, jakie inicjatywy podjąć w tym roku.
- Część pracodawców postawi na cieszące się popularnością premie oraz upominki świąteczne.
Wielu pracodawców korzystając z okazji grudniowych świąt organizowała dotychczas firmowe spotkania w restauracjach czy w swoich siedzibach. Były to spotkania mniej formalne, sprzyjające integracji, wprowadzające do organizacji świąteczną atmosferę, ale także służące podsumowaniom roku i prezentacji planów na nowy okres.
Wigilia firmowa online
Organizacja świątecznego spotkania była dotychczas najpopularniejszą inicjatywą pracodawców, związaną z Bożym Narodzeniem i Nowym Rokiem. W ubiegłym roku aż 47 proc. firm, biorących udział w badaniu Randstad, deklarowało, że spędzi tak czas ze swoimi pracownikami. Dla porównania, w 2017 r. na organizację przyjęcia dla zatrudnionych decydowało się 4 na 10 przedsiębiorstw. To miły zwyczaj, który dla szefów oprócz formy gratyfikacji może stać się okazją do lepszego poznania swojego zespołu i zrozumienia jego motywacji.
Druga fala pandemii zatrzymała planowany proces powrotu wielu pracowników do pracy stacjonarnej i potwierdziła, że home office zostanie z nami na dłużej. Pod znakiem zapytania stają również świąteczne imprezy. Na rynku jest dostępnych coraz więcej ofert na realizację eventów wigilijnych online z wykorzystaniem dedykowanych platform. W ramach takiego wydarzenia można zrealizować transmisję na żywo, wynająć konferansjera, zrealizować transmisję wybranych występów czy poprowadzić tematyczne warsztaty online. Pytanie jednak, czy firmy wybiorą tę formę.
Kilka dni temu za pośrednictwem portalu LinkedIn, prowadzący profil SmartLunch zapytali o wigilię firmową. W ankiecie, która trwała równy tydzień, swój głos oddało ponad 220 menedżerów HR. Blisko połowa (47,5 proc.) respondentów odpowiedziała, że nie wie, czy będzie organizować spotkanie wigilijne w tym roku. Tyle samo odpowiedzi było na „nie”. Zaledwie 5 proc. HR-owców stwierdziła, że firmowa wigilia się odbędzie - 4 proc. zadeklarowało, że w mniejszych grupach, a 1 proc. planuje zorganizować spotkanie jak co roku.


KOMENTARZE (1)