PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

W dobie social mediów bezpośrednia komunikacja w firmie trzyma się mocno

• Coraz częściej siedziby firm są projektowane tak, aby zmaksymalizować możliwość interakcji pomiędzy pracownikami.
• O tym jak istotny jest networking i interakcja z innymi świadczy fakt, że na wspólne biuro decydują się także właściciele własnych biznesów.
• Spotkania firmowe warto prowadzić na stojąco. Taki format pozwala na skrócenie czasu zebrań nawet o 34 proc.

  • Autor:jk
  • 18 mar 2016 12:06
W dobie social mediów bezpośrednia komunikacja w firmie trzyma się mocno
Ponad połowa pracowników przyznaje, że używa w godzinach pracy Facebooka, a prawie 20 proc. Twittera. (Fot. Flickr, University of Salford Press Office, CC2.0)
REKLAMA

Badania pokazują, że w ciągu doby spędzamy ok. 1,7 godziny korzystając z mediów społecznościowych. Jak się okazuje aktywność w social mediach nie ogranicza się jedynie do naszego czasu wolnego. Ponad połowa pracowników przyznaje, że używa w godzinach pracy Facebooka, a prawie 20 proc. Twittera.

Czytaj też: E-mail umiera. Czas na nowe narzędzia komunikacji w firmach

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Coraz częściej korzystamy z prywatnych kont aby komunikować się ze współpracownikami czy klientami. Rośnie ponadto popularność narzędzi online do zarządzania projektami, np. Trello. Czy to znaczy, że bezpośrednia komunikacja pomiędzy członkami zespołu traci na znaczeniu?

Telepraca rośnie w siłę

Popularność telepracy rośnie. Na przykład w branży IT całkowicie zdalnie pracuje już co 10 specjalista - wynika z badań firmy Experis. Co więcej, nawet osoby, które na co dzień wypełniają zawodowe obowiązki w biurze, zazwyczaj korzystają z różnych form komunikacji internetowej, takich jak chociażby komunikatory.

Tymczasem z badań wynika, że osoby współpracujące ze sobą bezpośrednio (a nie np. za pośrednictwem poczty elektronicznej) osiągają o 32 proc. lepsze wyniki. Praca zdalna i zarządzanie projektami online mają swoje niepodważalne zalety, nic jednak nie zastąpi rozmowy. Pod warunkiem, że odbywa się ona w sposób efektywny.

Czarny PR służbowych spotkań

Służbowe spotkania mają złą opinię. Wystarczy spojrzeć na statystyki. Analizy pokazują, że na służbowe spotkania poświęcamy średnio prawie 6 godzin tygodniowo. Niestety aż 70 proc. pracowników, przyznaje, że nie jest to czas spędzony produktywnie. Czy to znaczy, że firmowe zebrania powinny odejść do lamusa? Niekoniecznie. Na przykład w branży IT, to właśnie spotkania są w wielu firmach ważnym elementem zarządzania projektami.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W dobie social mediów bezpośrednia komunikacja w firmie trzyma się mocno

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.