PARTNER PORTALU partner portalu

W biznesie jak w życiu. Warto mieć wartości

Tworzenie wartości, komunikowanie ich i wdrażanie stanowi podstawę budowania marki i tożsamości firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

W biznesie jak w życiu. Warto mieć wartości

Okazuje się, że firmy z własnym systemem wartości osiągają lepsze wyniki finansowe niż te, które go nie stworzyły. Jeśli pracownicy znają zasady, na jakich działa ich firma, bardziej się z nią identyfikują, a co za tym idzie są do niej bardziej przywiązani.

- Wartości są dla firmy jak kod DNA. Mają duży wpływ na jej funkcjonowanie - uważa Urszula Zając-Pałdyna, HR business partner z Grupy Pracuj. Jej zdaniem gdyby w 1993 r. firma Apple nie wydała podręcznika pracownika, w którym sformułowała swe wartości, zapewne nie odniosłaby sukcesu.

- W USA aż 58 proc. młodych zdolnych ludzi zwraca uwagę na wartości i kulturę organizacyjną przyszłego miejsca pracy - mówi Izabela Bartnicka, starszy konsultant ds. projektów w Grupie Pracuj.pl. - Pieniądze były brane pod uwagę dopiero na czwartym miejscu.

Zgodnie z najświeższym raportem Corporate Value Index, z początku lutego, sporządzonym przez Ecco International Communications Network najczęściej deklarowaną wartością firmową w Polsce jest jakość, a na świecie - innowacje.

Ważne, aby wartości były prawdziwe. - Firma musi być taka, za jaką się podaje - uważa Urszula Zając-Pałdyna.

Wartości firmy stanowią jej fundament, który niełatwo naruszyć w trudnych czasach kryzysu, dlatego organizacje, które mają je zdefiniowane, lepiej znoszą perturbacje. Istotne też, aby wszyscy pracownicy, niezależnie od zajmowanego stanowiska, się z nimi identyfikowali i uważali za swoje.

- W firmie z wartościami to one są szefem - podsumowuje Izabela Bartnicka z Grupy Pracuj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.