PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

W biurze takie rzeczy się nie zdarzają

Konflikty podczas pracy zdalnej nie należą do rzadkości. Brak bezpośredniego kontaktu, niedomówienia i błędna interpretacja słów powodują, że w zespole pojawiają się nieporozumienia. Jak rozwiązywać tego typu spory i jak im zapobiegać?

W biurze takie rzeczy się nie zdarzają
Rozwiązywanie trudnych sytuacji z użyciem komunikatorów czy maili może wywoływać konflikty (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Spontaniczne rozmowy z kolegami, bezpośrednie spotkania i możliwość wymiany informacji na temat sytuacji w firmie - tego najbardziej brakuje pracownikom podczas pracy zdalnej.
  • Z kolei brak bezpośredniej komunikacji może wywoływać konflikty. Jak wyjaśnia coach Tamara Bieńkowska, w komunikacji online często górę biorą nasze fantazje, wyobrażenia na temat tego, co i kto powiedział. Zamiast słyszeć, by zrozumieć, słuchamy, by zareagować. 
  • Gdy konflikt wpływa na skuteczność pracy zespołu, hamuje jego rozwój, blokuje komunikację, wówczas szef powinien zareagować.

raportu „Zaangażowanie w czasie pandemii. Wpływ COVID-19 i zdalnego trybu pracy na efektywność polskich firm”, stworzonego przez MC2 Innovations, we współpracy z Hays Poland i Uniwersytetem SWPS, wynika, że aż 37 proc. pracowników jako jedno z głównych wyzwań pracy zdalnej wskazało brak bezpośrednich kontaktów ze współpracownikami, a 25 proc. poczucie samotności oraz izolacji.

Zapytani o elementy, których najbardziej brakuje im podczas pracy zdalnej, respondenci badania najczęściej wskazywali na czynniki towarzyskie - spontaniczne rozmowy z kolegami, bezpośrednie spotkania i możliwość wymiany informacji na temat sytuacji w firmie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

To właśnie ograniczony, wirtualny kontakt i komunikacja online nierzadko są przyczyną konfliktu w zespole zdalnym.

- Jesteśmy istotami stadnymi i wielowymiarowymi w procesie komunikacji. Praca online powoduje, że nie odczytujemy części sygnałów, kontaktując się z drugim człowiekiem (niewyraźny obraz twarzy, brak włączonych kamer, widoczna tylko niewielka część naszego ciała itp.) To powoduje zakłócenia tego procesu, a to doskonała okazja do powstawania wielu niedomówień, niedopowiedzeń, nieklarowności. W tej sytuacji do powstania konfliktu naprawdę niewiele potrzeba - komentuje Dorota Danisiewicz-Makowiecka, trener biznesu w Lee Hecht Harrison Polska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W biurze takie rzeczy się nie zdarzają

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.