PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

To nie hamaki i siłownia przyciągają pracowników. Są ważniejsze elementy

  • Justyna Koc
    jk
  • 15 paź 2019 20:10

Pracownicy w Polsce chcą mieć wpływ na wygląd biura, w którym pracują. a większość ich oczekiwań nie odbiega znacząco od tych, które zgłaszali pracownicy z krajów Europy Zachodniej - wynika z najnowszego badania firmy doradczej Savills.

To nie hamaki i siłownia przyciągają pracowników. Są ważniejsze elementy
Komfortowe biuro z dogodną lokalizacją to element, o który pytają kandydaci już podczas pierwszej rozmowy z rekruterem (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Z badania przeprowadzonego przez Savills wynika, że najbardziej zadowoleni pracownicy to ci, którzy pracują w centrach miast.
  • Dla pracowników ważna jest też czystość - ten element wskazało ponad 90 proc. respondentów.
  • Pracownicy doceniają również, jeśli mogą mieć wpływ na wygląd biura - życzyłoby sobie tego 70 proc. z nich.

Z badania What Workers Want („Czego pragną pracownicy?”) firmy doradczej Savills wynika, że dla polskich pracowników najważniejsza w biurze jest czystość. Ponad 90 proc. respondentów wskazuje ten czynnik jako ważny lub bardzo ważny. Jest ona dużo wyżej ceniona niż np. dostęp do miejsca parkingowego czy posiadanie odpowiednich sal konferencyjnych na potrzeby spotkań.

Czytaj też: Biuro jako narzędzie EB

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Wyniki badania pokazują jasno, że niezależnie od trendów w aranżacji wnętrz tym, o co pracodawcy powinni zadbać w pierwszej kolejności, są absolutne podstawy. Jeśli biuro nie będzie czyste, jeśli nie zapewnimy w nim odpowiedniej temperatury czy oświetlenia, to nie ma sensu zabiegać o satysfakcję pracowników, inwestując np. w play room czy inne wyszukane udogodnienia – mówi Jarosław Pilch, dyrektor działu powierzchni biurowych (reprezentacji najemcy) w Savills.

Polska na tle Europy

Wyniki polskiego badania są zbliżone do tych uzyskanych w sondażu ogólnoeuropejskim. To, co nas różni, to np. stosunek do architektury wnętrz, do której polscy pracownicy przywiązują nieco większą wagę (82 proc. odpowiedzi w badaniu polskim w porównaniu do 70 proc. w badaniu ogólnoeuropejskim).

Inaczej podchodzimy również do kwestii zapewnienia miejsca parkingowego dla samochodu. Jest ono ważne lub bardzo ważne dla 81 proc. polskich respondentów, ale współczynnik ten spada do 68 proc., jeśli weźmiemy pod uwagę ankietowanych ze wszystkich przebadanych krajów europejskich.

Open space w biurach

Jak wynika z analiz firmy Savills, 38 proc. badanych z Polski pracuje w układzie tzw. open space. To nadal znacznie mniej niż w Europie Zachodniej. Dla porównania w Wielkiej Brytanii w aranżacji bez gabinetów pracują blisko trzy czwarte osób.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: To nie hamaki i siłownia przyciągają pracowników. Są ważniejsze elementy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA