PARTNER PORTALU partner portalu

To nie hamaki i siłownia przyciągają pracowników. Są ważniejsze elementy

Pracownicy w Polsce chcą mieć wpływ na wygląd biura, w którym pracują. a większość ich oczekiwań nie odbiega znacząco od tych, które zgłaszali pracownicy z krajów Europy Zachodniej - wynika z najnowszego badania firmy doradczej Savills.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

To nie hamaki i siłownia przyciągają pracowników. Są ważniejsze elementy

  • Z badania przeprowadzonego przez Savills wynika, że najbardziej zadowoleni pracownicy to ci, którzy pracują w centrach miast.
  • Dla pracowników ważna jest też czystość - ten element wskazało ponad 90 proc. respondentów.
  • Pracownicy doceniają również, jeśli mogą mieć wpływ na wygląd biura - życzyłoby sobie tego 70 proc. z nich.

Z badania What Workers Want („Czego pragną pracownicy?”) firmy doradczej Savills wynika, że dla polskich pracowników najważniejsza w biurze jest czystość. Ponad 90 proc. respondentów wskazuje ten czynnik jako ważny lub bardzo ważny. Jest ona dużo wyżej ceniona niż np. dostęp do miejsca parkingowego czy posiadanie odpowiednich sal konferencyjnych na potrzeby spotkań.

Czytaj też: Biuro jako narzędzie EB

- Wyniki badania pokazują jasno, że niezależnie od trendów w aranżacji wnętrz tym, o co pracodawcy powinni zadbać w pierwszej kolejności, są absolutne podstawy. Jeśli biuro nie będzie czyste, jeśli nie zapewnimy w nim odpowiedniej temperatury czy oświetlenia, to nie ma sensu zabiegać o satysfakcję pracowników, inwestując np. w play room czy inne wyszukane udogodnienia – mówi Jarosław Pilch, dyrektor działu powierzchni biurowych (reprezentacji najemcy) w Savills.

Polska na tle Europy

Wyniki polskiego badania są zbliżone do tych uzyskanych w sondażu ogólnoeuropejskim. To, co nas różni, to np. stosunek do architektury wnętrz, do której polscy pracownicy przywiązują nieco większą wagę (82 proc. odpowiedzi w badaniu polskim w porównaniu do 70 proc. w badaniu ogólnoeuropejskim).

Inaczej podchodzimy również do kwestii zapewnienia miejsca parkingowego dla samochodu. Jest ono ważne lub bardzo ważne dla 81 proc. polskich respondentów, ale współczynnik ten spada do 68 proc., jeśli weźmiemy pod uwagę ankietowanych ze wszystkich przebadanych krajów europejskich.

Open space w biurach

Jak wynika z analiz firmy Savills, 38 proc. badanych z Polski pracuje w układzie tzw. open space. To nadal znacznie mniej niż w Europie Zachodniej. Dla porównania w Wielkiej Brytanii w aranżacji bez gabinetów pracują blisko trzy czwarte osób.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.