PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Team building w czasie pandemii. W jaki sposób motywować i wspierać pracowników?

O ile w realiach sprzed pandemii praca z domu kojarzyła się z wolnością i swobodą, o tyle z czasem dla wielu stała się męczącą rzeczywistością. Dla kadry zarządzającej i działów HR natomiast – prawdziwym wyzwaniem. W jaki sposób wspierać pracowników w tej nietypowej sytuacji? Jakie działania warto podjąć, by podtrzymać ich zaangażowanie i motywację?

  • Autor: jk
  • 15 lut 2021 15:25
Team building w czasie pandemii. W jaki sposób motywować i wspierać pracowników?
Badania Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego pokazują, że przemyślany team building pomaga pracownikom poczuć się docenionymi (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Coraz więcej firm, mając na względzie dobrostan pracowników, sygnalizuje swoje wsparcie i wdraża nowe rozwiązania, które mają na celu zacieśnić więzi społeczne i podnieść morale w zespole.
  • Poranna, zespołowa kawa na dobry początek dnia bądź lunch to w większości firm jeden z ważniejszych elementów budowania społeczności pracowników.
  • Aby podtrzymać relacje wśród pracowników, warto organizować cykliczne, wirtualne akcje integracyjne. Mogą one przybierać różne formy – na przykład gier i zabaw online.

Paradoksalnie home office wymaga większego wysiłku niż tradycyjny model pracy. Dotyczy to zarówno pracowników, jak i samych pracodawców. Z jednej strony kadra zarządzająca dostrzega, że praca zdalna obniża energię i zapał do pracy, z drugiej zaś – funkcjonujący w takim trybie od wielu miesięcy pracownicy narzekają na izolację, osamotnienie, brak kontaktów nieformalnych z kolegami i koleżankami z pracy, czy choćby problemy z oddzieleniem życia zawodowego od prywatnego.

Z raportu "Polski biznes w sytuacji pandemii" przygotowanego przez Akademię Leona Koźmińskiego wynika, że model home office oceniany jest jako demotywujący i nudny. W znacznie mniejszym stopniu pracownicy identyfikują się także ze swoim pracodawcą.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dlatego coraz więcej firm, mając na względzie dobrostan pracowników, sygnalizuje swoje wsparcie i wdraża nowe rozwiązania, które mają na celu zacieśnić więzi społeczne i podnieść morale w zespole. Cykliczna dostawa paczki z owocami w zastępstwie „owocowych czwartków”, spontaniczna wysyłka produktów wzmacniających odporność w sezonie zimowym, drobny upominek na Dzień Kobiet i Dzień Chłopaka czy dostęp do aplikacji treningowej to tylko niektóre z pomysłów. Okazuje się, że działania, aby były skuteczne i spełniały swoją rolę, wcale nie muszą być kosztowne. Oto kilka sposobów na integrację pracowników w pandemicznej rzeczywistości, jaką jest home office.

Zespołowy poranny rozruch

Osoby pracujące przed komputerem narzekają często na bóle pleców, karku, zastałe mięśnie, a od momentu wybuchu pandemii i przeniesienia pracy w tryb zdalny - znacznie mniejszą ilość ruchu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Team building w czasie pandemii. W jaki sposób motywować i wspierać pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Hybryda 2021-02-15 20:16:31

    Głupota goni głupotę. Jeszcze chwila a motorniczy tramwaju będzie prowadził swój tramwaj leżąc w pidżamie w łóżku. Już wystarczy nam że lekarz bada nas przez telefon a urzędnika trzeba budzić o 10 tej by rozpatrzył nasze podanie. Może śniadanko szef zamówi pracownikowi do łóżeczka?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.